Gå til innhold

Har jeg fått feil disk?


rivaldo

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for 2 uker siden en Seagate Barracuda 7200 160gb IDE ATA/100 disk. Etter litt fram og tilbake kommer jeg fram til at den bare er på 130gb? Kan jeg ha gjort noe feil? -eller er disken feilmerket?

Jeg har brukt PowerQuest Partition Magic 7.0 for å dele den opp? Er programmet for gammelt?

 

Raiden min gikk til he*v*e for 1 måned siden. Så hadde jeg tatt lite backup, det tok ganske så lang tid å få inn alt sammen. Jævlig, for å si det mildt sagt, å måtte "starte på nytt" med all installeringa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det akkurat 130 gb? ikke 136 tilfeldigvis? for å nytte harddisker med lagringskapasitet over 136 gb i win xp må man installere sp1/gjøre forandringer i registeret..

For å være nøyaktig er grensen på 128GiB = 2^37 GB = 137 438 953 472 B = ca 137GB.

 

Grunnen er en begrensning i windows' addessering av disker. Det kan enkelt løses ved å oppdatere windows med den aktuelle patchen eller hele PS1 der patchen ligger.

 

Du har altså kjøpt riktig disk, men Windows'en din klarer altså ikke å lese hele disken.

Lenke til kommentar

PM-7 er litt liten, Powerquest sier den går til 120 GB disker, større raidoppsett. PM-8 som er siste går til 160 GB disker - her trenger sikkert Powerquest og komme med oppgraderinger for større disker, for et godt år siden var en 120 disk stor nå er en stor disk vokst til mer enn det dobble.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...