Gå til innhold

Diskusjon rundt Age Of Empires 2 HD

Anbefalte innlegg

Håper inderlig det kommer en patch nå de nærmeste dagene. Spillet er jo totalt uspillbart online... Kan ikke forstå at de har lansert spillet med så mye problemer.

Avinstaller spillet i Steam, deretter installer pånytt.

Det løste problemene her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper inderlig det kommer en patch nå de nærmeste dagene. Spillet er jo totalt uspillbart online... Kan ikke forstå at de har lansert spillet med så mye problemer.

Ah, men de har jo egentlig ikke "lansert" spillet enda. ;)

Da har man testet litt, og det virker som denne lave fpsen som kommer krypende har med to skjermer å gjøre, hvertfall her, kjører to Dell U2412m skjermer. Koblet ut den ene skjermen, og da holdt FPSen seg fint og stabilt oppe, og etter en runde på ca. 1 time, var fpsen aldri under 55.

Får håpe de får ordnet opp i det, da jeg ikke akkurat har lyst til å måtte koble ut den ene skjermen hver gang jeg skal spille spillet.

Hva slags HW sitter du med?

Selv sliter jeg med å holde fps'en oppe i SP,

og jeg sitter med følgende:

i5 3570k @ 3.4 Ghz

HD7970 @ 925 Mhz og 1375 Mhz

16 GB @ 1600 Mhz

Edit: Jeg sitter med kun en skjerm.

Endret av malmern
Lenke til kommentar

i5 3570k @ 3.4 Ghz

16 GB @ 1600 Mhz

Som nevnt tidligere, avinstaller spillet i steam. Og installer på nytt.

Den versjonen jeg "predownloaded" var også tullete hos meg. Etter re-install har alt fungert glimrende.

Lenke til kommentar

Kommer dette til å komme utenom steam?

Har meget lyst til å legge igjen penger hos utviklerene men jeg skal bruke dette til lan med andre som har piratkopiert det og da ønsker jeg at det skal funke med alle.

Det koster drøye 100 kr, det har dere råd til :)

Det fungerer kanskje å kopiere "spillmappen" etter at du har lastet det ned fra steam ?

Edit: Etter at jeg slettet den "predownload" versjonen. og lastet ned AoE2 pånytt.

Så har alt fungert smertefritt! Har ikke hatt 1 out of sync siden, og det har blitt noen timer.

Endret av Rusher
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det koster drøye 100 kr, det har dere råd til :)

Det fungerer kanskje å kopiere "spillmappen" etter at du har lastet det ned fra steam ?

For min del er prisen fin, men jeg kan ikke snakke for vennene mine og dessuten benytter vi atsdig vekk forskjellige pcer til dette og det er så tungvindt å laste ned steam og spillet stadig vekk.

Har tidligere bare pleid å kopiere mappa.

Men uansett, lurer fortsatt på om det dukker opp noe annet sted enn steam?

Lenke til kommentar

i5 3570k @ 3.4 Ghz

16 GB @ 1600 Mhz

Vel er langt ifra maskinvaren det står på vil jeg tro:

Intel i7 920 @ 3.8GHz

GTX 670

6GB ram

SSD

Flere som også har flere skjermer som sliter med at fps blir ganske lav etterhvert, og det å koble ut alle skjermene slik at man bare sitter med en ser ut til å ha kurert fps problemet for de fleste med flere skjermer. Så garantert noe bug en eller annen plass der.

Lenke til kommentar

Med å koble ut skjermer, mener man da å ta vekk en skjerm, som man ikke spiller på? Eller gjelder det de som faktisk spiller på 2 skjermer?

Jeg har en gamerskjerm, og en på sia som brukes til surfing osv innimellom laggene....

Lenke til kommentar

Dette blir ett kjøp. Fikk ikke spilt så mye av AOE2, av ukjent grunner, har ingen unnskyldning :(

Ser for meg helgen er reddet.

Spesielt å se en reboot ligger som bestselger på Steam, allerede før det er gitt ut...vet ikke om det er sluppet i statene allerede?

Lenke til kommentar

Dette blir ett kjøp. Fikk ikke spilt så mye av AOE2, av ukjent grunner, har ingen unnskyldning :(

Ser for meg helgen er reddet.

Spesielt å se en reboot ligger som bestselger på Steam, allerede før det er gitt ut...vet ikke om det er sluppet i statene allerede?

Det var early access fra 5. april, dessverre har den et par problemer med framerate og multiplayer gjennom steam for øyeblikket. Vent til dette er fikset :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var early access fra 5. april, dessverre har den et par problemer med framerate og multiplayer gjennom steam for øyeblikket. Vent til dette er fikset :)

Takk for tipset. Nå er ikke multiplayer så farlig for min del, men kan gjerne drøye det til de får greid ut de verste bugsa. Da blir det litt mer Anno 2070 i mellomtiden. :)

Lenke til kommentar

Har som sagt etter reinstall ikke opplevd noen problemer what so ever.

Har spilt nærmere 10 runder multiplayer nå, uten noen form for problemer.

Det virker som en første versjonen man fikk igjennom steam var trøbbel med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med å koble ut skjermer, mener man da å ta vekk en skjerm, som man ikke spiller på? Eller gjelder det de som faktisk spiller på 2 skjermer?

Jeg har en gamerskjerm, og en på sia som brukes til surfing osv innimellom laggene....

Fysisk koble fra skjermen(e), eller disable via kontroll panelet til nvidia/amd, slik at du bare sitter igjen med en skjerm som er på.

Lenke til kommentar

Vel er langt ifra maskinvaren det står på vil jeg tro:

Intel i7 920 @ 3.8GHz

GTX 670

6GB ram

SSD

Flere som også har flere skjermer som sliter med at fps blir ganske lav etterhvert, og det å koble ut alle skjermene slik at man bare sitter med en ser ut til å ha kurert fps problemet for de fleste med flere skjermer. Så garantert noe bug en eller annen plass der.

Jeg har nøyaktig samme oppsett (tror faktisk jeg har lik klokk på CPU også) som deg, men bruker bare 1 skjerm og har null lagg.

Lenke til kommentar

Har det blitt noe mer stabilt etter det ble "released" igår? Lagg osv. Så det hele tatt går an å spille..

Har fungert knirkefritt her.

Det vil alltid lagge visst det er med en spiller med høy ping, så kjekt å få sparket de ut i lobby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...