Gå til innhold

Når sluttet folk å spille fordi det er morsomt?


Anbefalte innlegg

Kan du på en seriøs og objektiv måte begrunne konklusjonen om at PC er bedre enn konsoll?

Er spent på om du klarer å rive vekk det faktum at det handler om preferanser her (og mistenker at din konklusjon er basert på dine egne preferanser).

Ser virkelig ikke grunnen da det er et etablert faktum, med mindre poenget ditt er at du vil se om jeg som PC spiller kan argumentere for seg og dette er virkelig ikke tråden for det. Uansett, så er det to hovedgrunner, for det første er markedet friere på PC som har ført til mye billigere spill og for det andre er en brukbar PC langt kraftigere som fører til opplagte konsekvenser som bedre FPS, bedre grafikk og lar også brukere modifisere spillene sånn at de kan utnytte datamaskinens styrke enda bedre slik at det kjører bedre, fikser bugs som utviklere ikke fikser av forskjellige grunner (se Vampire Bloodlines, Skyrim osv) og i noen tilfeller kan gjerne utviklerene fikse problemer med spillet via modding (referer til Josh Sawyers mod av New Vegas) som de ikke hadde fått mulighet til å gjøre på jobben. Dette er goder konsollene aldri fikk ta nytte av og som resultat er derfor konsollutgavene av en rekke spill dårligere.

 

Om man vil spille på TVen i stuen og sitte behagelig i sofaen er det bare å koble til den kontrolleren man foretrekker, som i mitt tilfelle er den offisielle xbox kontrolleren og så plugger man pcen til TVen og kjører i vei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så hjelper det ikke om et spill har verdens beste grafikk om spillet er kjedelig. Har jeg det ikke gøy så slår jeg av og bruker tiden min på noe bedre.

 

Så for meg så har lite forandret seg ifra når vi ikke hadde så avansert grafikk og mange valg muligheter som en har idag. En blir selvfølgelig mer kresen etter som teknologien utvikler seg og det er vel ganske så naturlig...er det ikke?

 

Men spill som fks Minecraft har vist for meg at det er millioner av spillere der ute som fortsatt setter gøy faktoren over heftig grafikk. Det er også et av mine favoritt spill og beviser for meg selv at jeg heldigvis ikke har blitt slik som mange har blitt.

 

Mange jeg kjenner som ikke gidder å engang prøve Minecraft pga grafikken er så enkelt. Nå skal jeg ikke si at alle men endel av dem har nok glemt litt hvor gøy spill faktisk kan være selv om det ikke ser ut som forrige Gears of War eller Crysis.

 

Når det kommer til Sim City så er det forståelig at folk er skuffet og sinte, dem har tross alt kjøpt et produkt som ikke fungerer og det har en all rett til å være sinte over. Når det er sagt så burde også folk ha i bakhode at dette er et fenomen som spillere har selv skyld i.

 

Eller det vil si dem som ikke vil betale for seg...dem er skyld i at vi får slike systemer. Det er ikke EA som er den store stygge ulven, dette har forbrukere verden rundt gjort mot seg selv.

 

En burde også bare gi EA litt tid, om en uke så er nok alt oppe å går om dem ikke kommer ut for noe store problemer. En har ventet såpass lenge så noen dager til gjør ingen ting.

Lenke til kommentar

Selvsagt er EA den store, stygge ulven.

 

http://www.ign.com/a...ways-online-drm

 

Dem som driver å laster ned spill uten å betale for seg er den store stygge ulven. At det er tragisk og ALT for dårlig av EA å ha disse problemene med Sim City er det vel ingen som benekter.

 

Men igjen, dette har "vi" bragt på oss selv.

 

En må bare gi dem tid til å få det tekniske på plass så kan en spille å kose seg. Men skjønner jo dem som er skuffet nå, men er en ikke 10år i hode så klarer en fint å vente til dem tekniske problemene er fikset.

Lenke til kommentar

Langt og bra svar..

Du har veldig mange gode argumenter, og jeg ser helt klart mange fordeler ved PC, så ikke la det være noen tvil om det. Jeg synes uansett det er feil å påstå at det er fakta at PC er bedre, fordi det helt klart også dreier seg om smak.

Å game på PC er knall, men personlig foretrekker jeg konsoll og jeg kjenner flere som gjør det samme.

 

Edit: OP tar opp et interessant tema, så jeg ønsker å legge inn noe som er relevant.

Jeg kan ikke snakke for alle, men personlig føler jeg at spill har blitt for like. Det er mange spill jeg gleder meg til, kjøper og koser meg med, samtidig som jeg får en slags "sett det før"-følelse.

Det er veldig få spill som får meg fullstendig klistret til skjermen som før. Det kommer noen unntak i blant, og det er deilig. Spilte for litt siden Dishonored, og med en gang jeg hadde fullført spillet, hadde jeg lyst til å begynne på nytt for å spille annerledes.

Endret av thormario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se på Paradox. Se på CD Project RED. Se på GOG. Nei, vi trenger ikke stygg DRM, det er oss som faktisk kjøper spill som må svi.

 

Ja det går utover dem av oss som kjøper å betaler for spill. Det er prisen vi må betale når millioner driver med piratkopiering dessverre. The Witcher 2 har solgt over 2 millioner kopier men det er blitt lastet ned ulovlig 4.5 millioner ganger.

 

Både salg og pirat nedlastingene har nok økt siden mai 2012 som disse tallene er ifra, og sikkert ikke til det bedre.

 

Og grunnen til at det er et stort selskap som EA eller Blizzard som innfører slik DRM er for at dette er store selskaper som kan tåle en støt når opprøret kommer. Et lite selskap kan ikke ta denne stormen uten at det kan få fatale konsekvenser.

 

Så det å si at EA er den store stygge ulven mener jeg er feil, hadde andre hatt resursene og økonomien som disse store selskapene har så hadde vi nok sett tung DRM på mye mer spill ifra mindre og små selskaper.

Lenke til kommentar

Ja det går utover dem av oss som kjøper å betaler for spill. Det er prisen vi må betale når millioner driver med piratkopiering dessverre. The Witcher 2 har solgt over 2 millioner kopier men det er blitt lastet ned ulovlig 4.5 millioner ganger.

 

Hvor mange spilte spillet mer enn en demo økt ? Hvor mange av de 4,5 millionene ville faktisk kjøpt det hvis det ikke var tilgjengelig gratis ?

 

Jeg har lastet ned flere spill de siste åra, men kan ikke huske å ha spilt dem mer enn en demo økt og deretter slettet dem.

Alle spillene jeg har på Pcen har jeg betalt for. Flere av dem jeg har kjøpt har vært bomkjøp da ingen demo var tilgjengelig og man lastet ikke ned først/eller det var online basert.

 

Det er ikke svart og hvitt.

 

Er vanskelig å si om nedlastning skader salget, er så mange faktorer som spiller inn og det må forskes på utover lang periode av nøytrale personer.

 

Og for å være litt rebelsk på slutten, så synes jeg spillindustrien fortjener det (hvis det faktisk skader dem) pågrunn av hvordan den har blitt med løgner,grådighet,kvantiet foran kvalitet, salgsmodeller m.m

 

P.S Har også til gode å se de som faktisk fortjener å lykkes, ikke lykkes og ikke får det de fortjener ++ mer.

Endret av Ipad
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et eksempel: World of Goo. http://www.metacritic.com/game/pc/world-of-goo 90% metacritic rangering.

 

90% piratkopiering: http://arstechnica.com/gaming/2008/11/acrying-shame-world-of-goo-piracy-rate-near-90/ - og dette etter at utviklerne med vilje gikk bort ifra DRM som et eksperiment for å se om spillet ville blitt like ille behandlet av piratene eller om de faktisk ville kjøpe spillet pga at det var allment likt svært godt og manglet DRM.

 

Man kan trygt si at piratene dreit ettertrykkelig på draget ved å piratkopiere spillet så massivt, og bransjen har tatt den lærdommen til seg. Med andre ord, folk har stort sett bare seg selv å takke mht tingenes tilstand med DRM.

Lenke til kommentar

Hvor mange spilte spillet mer enn en demo økt ? Hvor mange av de 4,5 millionene ville faktisk kjøpt det hvis det ikke var tilgjengelig gratis ?

 

Jeg har lastet ned flere spill de siste åra, men kan ikke huske å ha spilt dem mer enn en demo økt og deretter slettet dem.

Alle spillene jeg har på Pcen har jeg betalt for. Flere av dem jeg har kjøpt har vært bomkjøp da ingen demo var tilgjengelig og man lastet ikke ned først/eller det var online basert.

 

Det er ikke svart og hvitt.

 

Er vanskelig å si om nedlastning skader salget, er så mange faktorer som spiller inn og det må forskes på utover lang periode av nøytrale personer.

 

Og for å være litt rebelsk på slutten, så synes jeg spillindustrien fortjener det (hvis det faktisk skader dem) pågrunn av hvordan den har blitt med løgner,grådighet,kvantiet foran kvalitet, salgsmodeller m.m

 

P.S Har også til gode å se de som faktisk fortjener å lykkes, ikke lykkes og ikke får det de fortjener ++ mer.

 

Å laste ned ulovlig selv til demo bruk er ikke lov og ikke en bra nok unnskyldning. Det blir som å smake på maten på en restaurant, spise halvparten og nekte å betale for seg.

 

Ingen av oss har noen tall på hva som er korrekt, men jeg kan aldri tro dem fleste som laster ned spill gjør det pga mangel av en demo. Dem gjør det da det er enkelt å det koster dem ikke en eneste krone...

 

I motsetning til deg og sikkert folk flest så synes jeg vi som spillere fortjener DRM som nå blir trykt i tryne på oss. Dette har dem fleste av oss lagt opp til over flere år nå.

 

Konsekvenser av handlinger er noe spillere nå må starte å akseptere. Det er selvfølgelig synd for alle dem som aldri har lastet ned noe ulovlig. Dem får går frem som et godt eksempel å gi venner å bekjente som driver med ulovlig nedlasting fingeren.

Lenke til kommentar

Å laste ned ulovlig selv til demo bruk er ikke lov og ikke en bra nok unnskyldning. Det blir som å smake på maten på en restaurant, spise halvparten og nekte å betale for seg.

 

Ingen av oss har noen tall på hva som er korrekt, men jeg kan aldri tro dem fleste som laster ned spill gjør det pga mangel av en demo. Dem gjør det da det er enkelt å det koster dem ikke en eneste krone...

 

I motsetning til deg og sikkert folk flest så synes jeg vi som spillere fortjener DRM som nå blir trykt i tryne på oss. Dette har dem fleste av oss lagt opp til over flere år nå.

 

Konsekvenser av handlinger er noe spillere nå må starte å akseptere. Det er selvfølgelig synd for alle dem som aldri har lastet ned noe ulovlig. Dem får går frem som et godt eksempel å gi venner å bekjente som driver med ulovlig nedlasting fingeren.

 

edit: skjønner poenget ditt.

Man kan bare spørre, må de som lager spillet/filmen ta ansvar for å sikre produktet sitt før de slipper det ut i jungelen, eller må man endre jungelen etter hvordan film og spillindustrien vil ha det for at de skal slippe å gjøre noen tiltak.

Svaret er vel enkelt, og jeg ser ikke negativt på at de sikrer produktene. For å nevne noe positivt, så vil utviklere måtte øke kvaliteten og kan ikke lenger lure forbrukerne eller fortsette med den frustrerende stilen de har kjørt de siste åra.

Endret av Ipad
Lenke til kommentar

Så hva må til for å komme tilbake til tilstandene vi hadde for femten, tyve år siden? Hva må til for at folk skal "godta" mer og spille spill fordi det faktisk er morsomt å spille? Hva må til for å slippe den evige klagingen hver gang et spill ikke er bra nok? I våre dager sitter vi som regel med en skala fra 1 til 10 på spill, der 10 er det beste. Hvorfor er da 7 det absolutt dårligste folk godtar for at de i det hele tatt skal gi spillet en sjanse?

 

Jeg vil ikke bakover i tid, og jeg foretrekker at de spillene jeg spiller har lange og komplekse fortellnger, samt mange forskjellige karakterer du kan spille med. Og jeg har da alltid drevet med spill fordi det er morsomt. Det er slik for alle jeg kjenner og. Derfor så skjønner jeg ikke helt hva du sikter til.

 

Det kan godt hende at et spill som er har middels kvalitet ikke er dårlig, men selv så gidder jeg ikke å bruke masse penger på noe som ikke har ganske høy kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...