Gå til innhold

Seagate: IV, V , 7200.1 ??

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest litt rundt omkring og funnet ut at det er IV som er den mest stillegående av disse harddiskene.

Derimot så er det vanskelig å finne IV, noen plasser har de noen få V igjen. 7200.1 har de fleste webshoppene.

Jeg skal bytte ut mine nåværende WD'er til noe mer stillegående, og da faller vel natlurligvis valgt på Seagate?

Men vilken skal jeg gå for, skal i tillegg ha disken i NoVibes, og spørsmålet blir igjen da om det blir noen forskjell på støyen.

Ytelse er av mindre betydning da dette skal så i en pc som ikke blir brukt til annet en lagring av filer og netlasting.

til dette hadde jeg forøvrig sett meg ut en 250 GB 5400 RPM som jeg antar er mer eller mindre lydløs og ikke vil kreve noen novibes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har lest er 7200.7-serien omtrent den samme som V-serien men uten Seashell. Selv har jeg en 7200.7 montert i en 5.25-brønn med noen tynne gummiforinger. Disken støyer mindre enn 120mm-viftene mine som spinner på ca 1100 omdreininger. Men kabinettet har nok litt å si med tanke på resonanser. Kabinettet mitt er et InWin Bigtower.

Jeg ble fullstendig vaksinert for Maxtordisker etter den høyfrekvente hylinga i D740X. Men den nye MaXLine II ser ihvertfall veldig bra ut på papiret. Om de har fått fjerna hylinga er nok den det beste valget med tanke på støy.

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere hatt 2 stk IV i mitt kabinett, men etter som ene av diskene klikka så kjøpte jeg en 7200.7 og denne bråker litt mer. Lager en litt irriterende idle lyd (svak svak hviiiiinelyd) og det gjør ikke IV.

En kamerat har V versjonen og den er med min erfaring den jeg kan si bråker minst.

ble litt overraksa når jeg fikk 7200.7 disken og der var ingen beskyttelsesplate under. så så spinkelt ut liksom.

men men de må vel spare penger de og sukk

kan såvidt høre litt harddiskidle lyd i mitt system som har enermax strømforsyning -> temp regelert så veldig stille.

1 120mm på radiaotren på 7 volt og 3 80mm vifter på 7 og 5 (2 stk lianli framme på laveste nivå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...