Gå til innhold

Luktefri barberskum/First Price barberskum

Anbefalte innlegg

Jeg er her ute etter et barberskum som ikke gir fra seg lukt etter at barberingen er ferdig, som kan brukes overalt på kroppen, helst også tilfører fuktighet, og som samtidig dere har god erfaring med.

Har dere ingen luktfrie barberskum å anbefale må det være et barberskum som lukter (men ikke sterkt) som parfymen Hugo Boss.

Ellers er jeg ute etter First Price barberskum.

Barberskummet må være mulig å bestille på nettet (helst Norge eller Skandinavia, men også resten av vesten går bra).

TIps? :)

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør absolutt skylle bort barberskummet/barbersåpen etter at barberingen er ferdig. Når du har skylt det bort, er det ikke lenger så relevant hva det lukter, da det ikke lenger sitter på huden din.

Lenke til kommentar

Du bør absolutt skylle bort barberskummet/barbersåpen etter at barberingen er ferdig. Når du har skylt det bort, er det ikke lenger så relevant hva det lukter, da det ikke lenger sitter på huden din.

Helt frem til nå har jeg først tørket det bort med et håndkle, for så å gå i dusjen.

Og dette er grunnen til at jeg ønsker et barberskum som ikke gir fra seg lukt etter barbering, så jeg ikke må vaske meg/dusje etter hver gang.

- Hvorfor "bør" jeg btw vaske bort barberskummet etter hver gang jeg har barbert meg?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Før barbering bør du enten dusje, eller vaske ansiktet med så varmt vann som du klarer. Så påfører du barbersåpe og barberer deg. Etterpå vasker du ansiktet med kaldt vann.

Barbersåpe er ikke noe som er ment å ligge igjen på huden din, det skal skylles bort fullstendig etter barbering.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noen hudlege, så jeg kan ikke forklare hvorfor. Jeg kan bare gjette. Barberskum/såpe er ikke ment å ligge på huden. Det løser opp fett og åpner porer, og gjør kanskje huden mer sårbar for forurensninger. Det kan sikkert tørke ut og irritere huden. Gjøre den stiv og uelastisk. Og så lukter det barberskum. Og det ser rart ut med skum i ørene.

Jeg vet altså ikke hvorfor, men videreformidler bare råd om barbering som er nedarvet gjennom mange generasjoner. Altså:

1. Vask godt med varmt vann.

2. Påfør barbersåpe, gjerne med grevlingbust.

3. Barber deg. Gjenta 2-3 til ønsket resultat er oppnådd.

4. Vask bort barberskum med kaldt vann.

5. Påfør etterbarberingsprodukt.

Se forøvrig tråden Tradisjonell barbering og utstyr for flere tips.

Lenke til kommentar
1. Vask godt med varmt vann.

2. Påfør barbersåpe, gjerne med grevlingbust.

3. Barber deg. Gjenta 2-3 til ønsket resultat er oppnådd.

4. Vask bort barberskum med kaldt vann.

5. Påfør etterbarberingsprodukt.

Vel, etter min 3-4 års erfaring er ikke noe av dette nødvendig dersom man dusjer seg med vanlig dusjsåpe iallefall.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg leste en test for barberskum hvor de sjekket ingrediensene osv. i skummet. Coop Änglamark heter den (Det er Coop sitt "premium-merke" for økologiske varer). Den inneholder ingen parfyme eller andre skadelige stoffer, og fungerer greit. Coop barberskum (den vanlige) kom på andreplass i testen. Legg merke til hvor lavt Gillette-produktene legger seg.

Selv ikke parfymefri barberkremer/-skum/-gels er helt luktfrie.

Selv bruker jeg denne: http://www.barbershop.no/barberprodukter/barberkrem/barberkrem-anbefalinger/truefitt-and-hill-ultimate-comfort-barberkrem-i-skal.html

Den er veldig mild mot huden også. (Husk å kjøpe kost også om du går for den.)

Fungerer denne bra? Hvodan er den sammenlignet med f.eks. de jeg nevner? (Edit: hadde vært interessant med en sammenligning til vanlige skum på boks.) :)

EDIT: Etter å ha skrevet dette har jeg lest en del om tradisjonell barbering, noe jeg skal gå over til. Bruker per idag Gillette Match3, som fungerer greit så lenge jeg har nok barberskum. Hvis ikke så river den av halve fjeset og etterlater deg med verkende hud etterpå...

Så, hvor lenge varer denne boksen?

Går det an å bruke hendene til å gni den inn (når du reiser), slik at du slipper å dra med kosten?

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...