Gå til innhold

Arbeidsjern/GamerPC/Server til rundt 30k (Sjekk av komponenter)

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte å investere i en ny stasjonær som for det meste skal brukes til programmering (tung kompilering) og spilling, men også litt videoredigering ++ Den skal også stå på 24/7 og brukes som backup server for seg selv og 3 bærbare.

http://www.prisguide...e/139055/simple

Er det noe av disse komponentene jeg burde ha byttet ut ? Eller er dette et trygt kjøp ?

Takker for alle innspill :)

Redigert:

Byttet CPU kjøler fra H80i til H100i

Endret av Illus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter selv med tanken om å bygge en ny pc og ser at du har valgt mye av det samme som jeg har i tankene.

Hvorfor har du valgt GeForce Titan og ikke 690GTX som yter bedre og koster noen hundrelapper mer?

Har ikke tenkt noe over strømforbruk eller støy på noen av kortene selv, men kan være det er en avgjørende faktor?

Ser også at du har valgt 4x8GB RAM, tenker du å oppgradere til 64BG senere? HK'et du har valgt støtter 8 brikker, du kan f.eks kjøpe 2 sett: http://i1.no/0evh/ som også har høyere hastighet, som igjen HK'et har støtte for.

Corsair H80 vs H100; 100kr forskjell i prisen, H80 har jeg selv og jeg syntes viftene på denne støyer en del. Mulig det er samme viftene på H100.

Ellers en kanon pc ser det ut som.

Jeg personlig ville lagt mer penger i en større skjerm med høyere oppløsning.

*My Thoughts*

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for veldig konstruktiv tilbakemelding Phrenetic!

Skjermkort er valgt helt og holdent utifra to parametre 1) Det er Nvidia (holder meg til det) og 2) Det er nytt. Var ikke klar over at GTX 690 var såpass mye raskere enn Titan så jeg skal ta meg litt tid og sammenligne disse. Spilling er ikke noe jeg gjør mye av, men når jeg spiller ønsker jeg at det ser og føles bra ut.

Kommer til å kjøpe 2 skjermer. XL2411T får mye skryt som gamerskjerm fordi den kjører 144Hz (http://pcmonitors.in...-the-difference). 24" er et personlig valg.

Ser ikke noe behov for å oppgradere til 64GB så jeg skal ta med meg forslaget om å kjøre 8x4GB kontra 4x8GB. Litt usikker på om det er noe fordeler med større moduler som jevner ut den eventuelle hastighetsøkningen.

Skal også vurdere H100 kontra H80.

Takker så mye!

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Ser nå at GTX 690 egentlig bare er to GPU i SLI bygget inn i ett ? Har hørt rykter fra kompiser (ikke verifisert) at man kan få problemer med spill med flere GPU'er. Så da kjører jeg KISS prinsippet og holder en knapp på Titan enn så lenge :)

Lenke til kommentar

Kan da nevne her at jeg har spilt BF3 med et 690 på Skjermen du ser på og jeg så ingen problemer med det. 3D fungerte også ypperlig uten problemer.

Hvis et spill ikke takler SLI oppsett så vil kortet som jeg husker bare bruke en av kjernene uten problem i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter tankene dine både mtp grafikkort og minne. Titan er god stemning!

Jeg ville personlig kuttet ned på hovedkortet, har du behov for et såpass dyrt? Evt hvilke funksjoner har du behov for?

VIl ikke dette duge: http://www.dustinhome.no/product/5010614658/asus-p9x79-x79-s-2011-atx/#intcmp=searchProvider_dacsa ?

Ville også vurdert Samsung 840 Pro på SSD, rett og slett fordi de er så dønn stabile.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ASUS P9X79 har jeg vurdert og det er også en variant av disse komplett bruker i sine bygg. Det jeg derimot ikke liker er at det er relativt gammelt (lansert i 2011?) og jeg ønsker nyere kort i et slikt oppsett.

Mulig jeg er sær, men som du påpeker så vil jeg nok ikke bruke alle de funksjonene som Rampage tilbyr så jeg skjønner spørsmålet.

Samsung gir meg dårlig magefølelse.. har akkurat hatt en samsung snurredisk hos ibas etter at den fant ut at den ville parkere lesehodene midt på platene.

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Hehe, at et hovedkort ble lansert for en stund siden bør vel egentlig nesten være mer positivt. De har fått tid til å oppdatere BIOS etc etc.

Samsung sine SSD'er er veldig bra, om du ikke tror meg så får du google litt reviews. Jeg sitter på en Samsung 830 i dag, har vært null problemer fra dag 1 og jeg har brukt de til et par builds for kompiser av meg. Nyeste Sandforce diskene er også gode, så du gjør jo ikke et dårlig valg med disken du har satt opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...