Gå til innhold

Videre utdanning fra automatiker

-kate

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet som en automatiker, og vil videreutdanne meg, men vet ikke helt som hva - eller hva alternativene er.

Har tenkt på dp-kontrollromsoperatør, men vet ikke helt ka eg trenger for å kunne bli dette..

Noen som har personlige erfaringer eller litt mer kunnskap om dette enn meg, så del gjerne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han vil nok trenge forkurs, som er en form for påbygg. Det innebærer matte, fysikk og de aktuelle fagene for å komme på ingeniør. Kjenner flere som har gått denne veien, og de er veldig ettertraktet i arbeidslivet.

Ellers han du alltids vurdere 2årig teknisk fagskole. :)

Lenke til kommentar

Y veien som nevnt. Forkurs vil gi deg flere muligheter i linjevalg. Teknisk fagskole ville jeg peronlig ikke valgt da samfunnet har totalt ødelagt verdien av tekniker, på samme måte som man er på vei til å ødelegge ingeniørtittelen.

Så da er det egentlig litt opp til deg selv hva du ønsker, Y-veien er fin om du tenker i samme fagretning, hvis du ønsker å bytte ville jeg nok gått for forkurs-><ønsket linjevalg>

• Liker 1
Lenke til kommentar

Y-veien som automasjons ingeniør er noe å vurdere ser jeg.

Men som kontrollromsoperatør, hva trenger jeg videre då? siden jeg allerede har erfaring, og kan alt det tekniske i grunn, er det mulig å bare kurse seg opp til dette?

Lenke til kommentar

Y-veien som automasjons ingeniør er noe å vurdere ser jeg.

Men som kontrollromsoperatør, hva trenger jeg videre då? siden jeg allerede har erfaring, og kan alt det tekniske i grunn, er det mulig å bare kurse seg opp til dette?

Da er nok automasjon et godt valg ville jeg tro. Prosesskjemi er en annen mulighet (Høgskolen i Telemark ville jeg tittet på da, de har et godt miljø for prosess. Har jeg hørt.).

Lenke til kommentar

Vet du om høyskolen i bergen eller trøndelag har dette?

Bergen har ikke y veien som automasjons ingeniør desverre :/

Tror det kun er de der som er automasjons ingeniør (y veien), men muligens flere som er elektro relevant ingeniør.

Også hvorfor vil du videre utdanne deg fra automatiker?

Endret av martin1d
Lenke til kommentar

Trives veldig som automatiker, men vil ha litt nye utfordringer og komme litt høyere opp i bransjen :)

Men for å bli kontrollromsoperatør, hva mer trenger jeg da?

I offshore?

Sikkerhetskurs, og de rette kontakter. Er vel ingen offisiell utdanning for hva som kreves for kontrollrom. Dog, en god forståelse av prosessen er nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...