Gå til innhold

[Løst] Musematte

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvor mye har egentlig en musematte å si når man ikke bruker den til noe særlig gaming? Jeg har en "standard" musematte som jeg tror fulgte med musen når jeg kjøpte den. Har lenge lurt på å skaffe meg en annen matte, men er det egentlig noe vits når jeg nesten bare bruker musen til "vanlige" ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ikke bruke musematten til gaming er det ikke mye vits i å kjøpe en ny matte. Det blir bare bortkastet penger. Visst man bruker pc'en til gaming trenger man som regel en ganske stor musematte, men siden du ikke skal bruke den til så mye sånt, tror jeg ikke du trenger å tenke på det...

Lenke til kommentar

Det er viktig med en god musematte. Ikke bare til under spilling men også mere kompliserte oppgaver og ting som veksling av tabs/websurfing, tegneprogram, modellering og slike ting... En gylden regel er at summen av behagelighet ikke er større en den minst ubehagelige tingen. Periferenheter som tastatur, mus og matte av ytterste viktighet for et produktivt og behagelig arbeidsmiljø.

Selv liker jeg en romslig mussematte jeg kan utfolde mine hender på/i. Mykt materiale er også viktig, slik at det gir riktig friksjon mot musa. For hardt og den preller av, for mykt og da lugger det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men det skal nevnes at dyrt ikke altid er best når det gjelder det her.

en gratis reklamemusematte kan i mange tilfeller slå musematter til mange hundrelapper.

Men det blir ofte en smaks sak, og ikke en som er bedre en andre

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men det skal nevnes at dyrt ikke altid er best når det gjelder det her.

en gratis reklamemusematte kan i mange tilfeller slå musematter til mange hundrelapper.

Men det blir ofte en smaks sak, og ikke en som er bedre en andre

Har du noen konkrete anbefalinger? :)
Lenke til kommentar

Derfor liker jeg materialet laget i kompositt av tøy og plastikk~ish. Disse som er for porose blir som svamper... Dersom det er knotter under musa er ikke det noe hyggelig. Prøv å finne en som ikke er for myk, den så litt for myk ut den i linken ovanfor.

Musemattene fra QPAD har jeg funnet å være eksepsjonelle i forhold til slitesterkhet, komfortabilitet og presisjon. Dersom du er gamer er en slik uunværlig.

http://www.dustinhome.no/product/5010103999/qpadct-large-musematte/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

• Liker 1
Lenke til kommentar

Derfor liker jeg materialet laget i kompositt av tøy og plastikk~ish. Disse som er for porose blir som svamper... Dersom det er knotter under musa er ikke det noe hyggelig. Prøv å finne en som ikke er for myk, den så litt for myk ut den i linken ovanfor.

Musemattene fra QPAD har jeg funnet å være eksepsjonelle i forhold til slitesterkhet, komfortabilitet og presisjon. Dersom du er gamer er en slik uunværlig.

http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

Nå var det ikke gaming jeg skulle drive med, men det kan nok hende jeg kjøper denne likevel, da den passer flott inn der jeg skal ha den.

Takker for alle flotte og hjelpsomme svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...