Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en 3 år gammel maskin, som på 3 årsdagen sin startet å jobbe tregere og tregere. også prøver jeg å finne ut hva det kan være.

- Jeg har reinstalert windows og oppdatert ( win 7, x64, sp2)

- Instalert og kjørt virusprogram (avg)

- Kjørt anti spyware (Spybot, search and destroy)

- instalert Process Hacker.

Det var med process hacker jeg fant ut at det er en systemfil som trekker ca 50% av min cpu. ntoskrnl.exe. Men etter å googlet det, så er det noen som sier at det ikke har noe å si på prestasjon til pc'en. Stemmer det?

Noe annen grunn til at maskinen jobber på 100% bare jeg ser gjennom noen bilder i XnView eller Lightroom etc?

Leste noe om at drivere kan ha skylden, noe program som anbefales til å få sjekket at alle drivere er oppdatert? (skjermkortdriver er oppdatert)

Takk for svar, om jeg får noen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden du har renset PCen for støv? Kan ha samlet seg god del støv i prosessorvifta og gpu-vifta og ellers rundt om i hele kabinettet om du ikke har renset på en god stund. Husket min gamle stasjonære ble bare tregere og trege, til slutt trakk til og med nettleseren all prosessorkraften, kjøpte meg støv/luft på boks på elkjøp og blåste bort kilovis med støv, og vips var den i tipp topp stand.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Dette er jo heilt flaut, men vet du, du hadde helt rett. Har støvsuget og blåst og nå er den som ny igjen!

At jeg ikke tenkte på det!

Tusen takk for hjelpen :)

y

Hehe, knall! Ingen problem, kan være lett å glemme :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...