Jco Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 jeg har ett soundblaster PCI lydkort og ett intgrert lydkort i hovedkortet... hvordan bruker jeg begge samtidig? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 hva skal du med det? jeg tror det kan bli litt konflikt mellom driverene. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Tvilsomt at det blir konflikt med driverne. Det kan derimot bli IRQ/adressekonflikter. Jeg har selv prøvd å bruke et SoundBlaster PCI128 og et SoundBlaster 16 samtidig, for 4-kanals lydopptak. Det har gått helt greit. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 å ha to lydkort installert samtidig er ikke noe problem. Det som imidlertid er et problem, er å få lyd ut av begge samtidig. De aller fleste applikasjoner kan kun sende lyd ut av et lydkort. Som winamp f.eks., man må velge mellom primary sounddriver, og evt andre lyddrivere. Dvs man kan ikke ha lyd ut av flere kort samtidig. Det fins sikkert unntak, men mine erfaringer er at å bruke to lydkort samtidig blir vanskelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå