Gå til innhold

[Løst] Svært varm Intel i5-3470

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter med en nybygd PC hvor prosessoren ligger på 43-55 grader idle, men så fort jeg begynner å bruke PC'en til vanlige oppgaver, eller oppdatere programmer, går det fort opp i 100-105. Så lenge den får stå i fred, holder den seg kjølig. Jeg har knapt brukt maskinen etter at jeg bygde den i frykt for å skade prosessoren.

Kontrollerer temperaturen med Core Temp.

Intel-prosessorviften som fulgte med virket ikke av en eller annen grunn, så jeg fikk tilsendt en ny fra nettbutikken - Dream i117. Denne var litt knotete å feste, men nå er jeg temmelig sikker på at den sitter godt, etter å ha prøvd flere ganger. "Føttene" virker litt lealause, men selve viften sitter godt.

Endret av Zoone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror at jeg fikk festet kjøleren skikkelig denne gangen. Ved oppstart av maskinen lå den på 25-30 grader idle, og nå ligger den på 35-50 under vanlig bruk. Er det akseptabelt?

Vedlegger et bilde fra Core Temp, tatt akkurat nå.

post-278191-0-98487000-1362679111_thumb.png

Endret av Zoone
Lenke til kommentar

Litt tregt ute, men siden sist dobbeltsjekket jeg prosessorviften og rugget litt her og der for å være sikker på at den sitter godt. Det så ut til å hjelpe. Vanlig temperatur ved normal skrivebordssbruk og filoverføring er følgende:

post-278191-0-09151000-1363008633_thumb.png

Ser dette greit ut? Skal teste PC'en grundigere senere, under spill.

Endret av Zoone
Lenke til kommentar

Ja, jeg gjorde dessverre det. Hadde ikke ny kjølepasta tilgjengelig, men syns at systemet ser langt mer stabilt ut nå enn tidligere. Eller er det fremdeles for høye temperaturer?

Endret av Zoone
Lenke til kommentar

Temperaturen ser mye finere ut nå, men er mulig å få det enda bedre. Du får bare spille litt og teste litt, er du ikke fornøyd, så kan du alltid legge på ny kjølepasta.

I beste fall kan han regne med at CPU-temperaturen går ned med ... 1 grad, kanskje?

I verste fall legger han på for tykt lag, og ender opp med en enda varmere CPU.

Nei, de temperaturene trådstarter ser er helt OK - det er ingen vits i å dille noe mer med kjølepasta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...