1814_ Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Bestilte og forskuddsbetalte for en vare på over 35 kg. Da jeg betalte var prisen inkludert frakt. Denne må derimot sendes som pallelast på døra mi pga vekten. Dette koster normalt mer enn den frakten jeg betalte for. Kommer jeg til å få en ekstra regning eller skal selger dekke dette? Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Dette er noe selger vet på forhånd, posten nekter å ta med seg noe over 35kg. Det er selger som da sitter med sjegget i postkassa om frakt er inkl som oppgitt. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Dette er noe selger vet på forhånd, posten nekter å ta med seg noe over 35kg. Det er selger som da sitter med sjegget i postkassa om frakt er inkl som oppgitt. De har sendt den som servicepakke på 1 kg(?). Vet ikke om dette er normalt for å bespare kunden utgifter? Synes hele opplegget er litt rart, men så har jeg heller aldri vært i denne situasjonen før. "Avvik i produksjonen Årsak: Over godkjent vektgrense/mål Tiltak: videresendt som pallelast" fra posten.no Endret 7. mars 2013 av 1814_ Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Vil tro at siden de har både har godkjent handelen og sendt varen, så har de godkjent utgiftene. At kunden skal straffes for butikkens dumskap er idioti i seg selv. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Vet at flere butikker sender alt som 1kg og ikke veier selv da posten veier og sender rett på grammet-faktura i retur. De bruker jo EDIPost eller lignende til å printe , men betaler i ettertid. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Vet at flere butikker sender alt som 1kg og ikke veier selv da posten veier og sender rett på grammet-faktura i retur. Sjekket en tilsvarende nettside med samme produkt og da tilkommer det ekstra frakt på 600 kr når man skal betale. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Deres tap, svikt i deres interne rutiner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå