Gå til innhold

EA truer kunde med ban, får ikke refundere penger for kjøpet av SimCity


Anbefalte innlegg

Heh, det er dager hvor jeg er takknemlig for at jeg jobber med kundebehandling i offentlig forvaltning. Skal ikke si at jeg forsvarer kundesynet og bedriftspolicyen til EA, men jeg er i hvert fall veldig glad for å kunne peke til lover og regler og å kunne si "sorry, men sånn er det", når jeg har testosteronbomber som er... uenige... på andre enden av tråden.

 

Kunden har alltid rett, innenfor rimelighetens grenser.

Endret av JoeDohn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk metacritic..

 

Did the same thing on Metacritic, too. There used to be no green reviews, checked back in an hour and there were two-hundred. All one or two sentences long, all obviously written by people who never actually touched the game. Amazing.

 

link:

http://www.metacriti...game/pc/simcity

 

fy faen for noe sleipt...

Endret av 64Zombie
Lenke til kommentar

Dette er grunnen til at man ikke forhåndskjøper/kjøper på slippdagen. Særlig når det er snakk om spill som er avhengig av servere. Også trodde jeg at folk visste at avtaler om refundering er ikke-eksisterende på online kjøp. Steam kjører jo samme avtalen.

 

Folk kan sitte å spytte galle på EA hele dagen lang men så lenge folk fortsetter å kjøpe spillene deres er det liten vits.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For det første, så er det helt naturlig at kontoen din vil bli stengt dersom du krever pengene tilbake. Dette er jo for at du ikke skal kunne spille samtidig som EA gir deg tilbake pengene du har betalt for nettopp dette.

 

At EA ikke er helt på topp, for å si det pent, angående kundeservice er meget godt kjent, og dette viser vel tydelig at de har et godt stykke igjen når det gjelder kommunikasjon med kundene sine.

 

Angående norske kunder, så vil hva de kan kreve avhenge av hvor de har kjøpt produktet.

 

Dersom produktet er kjøpt via norske kanaler (vet ikke om EA har en norsk webshop) så er det vanlige norske forbrukerrettigheter som gjelder. Dersom de har kjøpt via en utenlandsk webshop som ikke henvender seg til det norske markedet, så er det forbrukerrettighetene i det landet webshopen egentlig henvender seg til som gjelder.

 

Nå er det vel ikke snakk om at kontoen blir stengt etter refund, men står jo tydelig at hvis kjøperen prøver å presse denne saken videre så vil han få kontoen bannet. Det er jo en helt annen sak og ulovlig å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Calm the fuck down.

 

Ja, det burde vært en offline modus. Men det er det ikke.

 

Det er dag 1. Alle online spill sliter ved launch.

 

Det som er på trynet er at de valgte å gjøre dette til et "online required" spill. Glad jeg ikke ønsker sim city.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er grunnen til at man ikke forhåndskjøper/kjøper på slippdagen. Særlig når det er snakk om spill som er avhengig av servere. Også trodde jeg at folk visste at avtaler om refundering er ikke-eksisterende på online kjøp. Steam kjører jo samme avtalen.

 

Folk kan sitte å spytte galle på EA hele dagen lang men så lenge folk fortsetter å kjøpe spillene deres er det liten vits.

 

For en fryktelig defeatistk holdning. Internett drama er noe ganske spesielt og det går ofte over stokk og stein. Men jo visst pokker meg kan det hjelpe, ubisoft gikk etterhvert tilbake på sitt absurde online only vås etter massive ramaskrik.

 

Det dummeste man kan gjøre er å bare gi opp og la vær å ytre sin mening, og tror at ingenting nytter. Faen meg ikke la store selskaper slippe unna, bare fordi de er store og "urørlige".

 

Man får i allefall ikke forandringer med å bare sitte der som et nek å holde kjeft. Jeg blir også oppgitt av alle de hundre tusener som forsetter å kjøpe spill x og musikk y, men jeg holder da ikke kjeft av den grunn.

 

Veldig enig om å styre unna forhåndsbestilling, det finnes nesten aldri en grunn til å forhåndsbestille. Hva er vitsen med å gi de pengene før spillet har kommet? Før du vet hva du får? Med såååå mange ræva lanseringer de seneste årene, jeg forstår det bare ikke.

 

Du kan jo bare vente til lanseringsdagen, lese anmeldelser, og viss det ser ok ut, kjøpe det digitalt å spille samme dag? Så er sjansen for at du går på en smell, mye mindre.

Endret av Everket
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er dag 1. Alle online spill sliter ved launch.
Dette spillet sliter fordi det har unødvendig "online only". Hadde kjøpt spillet for lenge siden om jeg hadde visst at det var mulig å spillet spillet straks jeg kjøpte det. Fy faen for en negativ utvikling i spillindustrien. Har _masse_ spill på steam, men steam fungerer faktisk. Hatt problem kanskje en eller to ganger gjennom alle årene jeg har hatt det. Og ja, diablo 3 var akkurat like galt.

 

ja nå har vi fått det svart på hvitt... så aldri kjøp noe gjennom origin pga hvis det da viser seg at det er noe feil ved produktet, kan du bare glemme refundering...

Alltid smartere å kjøpe spill fra en reseller (cdkeys) ettersom du sparer MYE penger. Får det nesten til halv pris andre steder enn Origin og da reduserer man ihvertfall litt av iritasjonen man ville fått ved å betale 500kr for et uspillbart spill. Hvorfor kaste blodpris beløper i fanget på disse selskapene? Latterlig hvor mange som gjør det. Endret av M@R7!N
  • Liker 2
Lenke til kommentar

siste...

 

link:

http://www.vg247.com...through-origin/

 

ja nå har vi fått det svart på hvitt... så aldri kjøp noe gjennom origin pga hvis det da viser seg at det er noe feil ved produktet, kan du bare glemme refundering...

Tilsvarende Steam og omtrent samtlige andre digital distribusjonstjenester for spill, med andre ord. Så du får kjøre samme hat-løp mot dem siden du først er så godt i gang. Lykke til!

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at vi privatbrukere i Norge har 14 dagers returrett?

Er ikke denne lovfestet? I så fall vil jo denne kunne overkjøre EULAn eller hva man kaller det. Så om noen gidder å ta seg bryet er det jo bare å opprette sak gjennom det norske rettsvesenet så blir det nok fart på saka, dog vil det ta sikkert 8 år før rettsvesenet i det hele tatt ser på saken og 8 år til før dem finner en løsning.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at vi privatbrukere i Norge har 14 dagers returrett?

Er ikke denne lovfestet? I så fall vil jo denne kunne overkjøre EULAn eller hva man kaller det. Så om noen gidder å ta seg bryet er det jo bare å opprette sak gjennom det norske rettsvesenet så blir det nok fart på saka, dog vil det ta sikkert 8 år før rettsvesenet i det hele tatt ser på saken og 8 år til før dem finner en løsning.

Angreretten gjelder ikke her. For programvare er det slutt så fort forseglingen er brutt, eller i dette tilfellet, programmet er lastet ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Calm the fuck down.

 

Ja, det burde vært en offline modus. Men det er det ikke.

 

Det er dag 1. Alle online spill sliter ved launch.

Ingen spill er det. Men ved å ha en offline-modus, ville ingen hatt dette problemet med serverne.

 

Jeg kommer ikke til å kjøpe et spill fra EA igjen. Det bestemte jeg meg for etter jeg kjøpte sims 3 ved launch. Har spilt mye fra EA, men nå holder jeg meg unna. Steam fungerer mye bedre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...