Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp - Windows 7 vil ikke kjøre!

Anbefalte innlegg

Hei!

Først og fremst så beklager jeg på forhånd både for min totale uvitenhet angående data og om dette temaet er tatt opp før.

Jeg har en Samsung NP700z3c som ikke lenger vil kjøre W7 etter en programvareoppdatering.

Jeg kommer ingen vei. Hverken med en system recovery eller div. alternativer som skjuler seg bak den mystiske F8-knappen. Jeg er rett og slett desperat etter hjelp.

Er det noe jeg kan gjøre på egenhånd? Som kanskje å åpne skallet og fikle med ting etter grunnleggende tips fra dere godtfolk til en vaskekte noob, som det så fint heter?

Kan jeg rett og slett kjøpe en Windows 8 CD og kjøre den? Noe sier meg at det ikke lar seg gjøre all den tid jeg ikke kommer lenger enn til Setup-sida?

Jeg har forøvrig ikke W7-CD'n.

Tusen, tusen, tusen hjertelig takk på forhånd, folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Først og fremst så beklager jeg på forhånd både for min totale uvitenhet angående data og om dette temaet er tatt opp før.

Jeg har en Samsung NP700z3c som ikke lenger vil kjøre W7 etter en programvareoppdatering.

Jeg kommer ingen vei. Hverken med en system recovery eller div. alternativer som skjuler seg bak den mystiske F8-knappen. Jeg er rett og slett desperat etter hjelp.

Er det noe jeg kan gjøre på egenhånd? Som kanskje å åpne skallet og fikle med ting etter grunnleggende tips fra dere godtfolk til en vaskekte noob, som det så fint heter?

Kan jeg rett og slett kjøpe en Windows 8 CD og kjøre den? Noe sier meg at det ikke lar seg gjøre all den tid jeg ikke kommer lenger enn til Setup-sida?

Jeg har forøvrig ikke W7-CD'n.

Tusen, tusen, tusen hjertelig takk på forhånd, folkens!

Prøv å skaff deg en win7/8 cd plate og gå inn i bios(er sikkert setup sia du refererer til), så velger du cd rom som boot 1 under "boot" menyen.

Restart maskinen å se om det skjer noe mer da :)

Endret av NinjaChrister
  • Liker 1
Lenke til kommentar

W8-cd kjører, produktnøkkel angitt og jeg trykker Oppgradering: Installer Windows og behold filer, innstillinger og programmer.

Deretter får jeg opp en kompatibilitetsrapport som sier følgende; Datamaskinen startet ved å bruke installasjonsmediet for Windows. Fjern installasjonssmediet og start datamaskinen på nytt, slik at Windows starter på vanlig måte. Sett deretter inn installasjonsmediet, og start oppgraderingen på nytt. (Ikke velg Egendefinert Avansert for å utføre oppdateringen. Egendefinert installerer en ny kopi av Windows og sletter programmene og innstillingene dine.)

Deretter står jeg fullstendig fast. Trykker jeg Lukk, så kommer jeg tilbake til starten av installasjonsprogrammet. Er det noen som har noen kloke ord å dele?

Lenke til kommentar

Etter å ha byttet fra 64 bit til 32 bit får jeg opp Installer Windows med følgende undertekst;

Datamaskinen startes på nytt flere ganger. Dette kan ta litt tid.

- Kopierer Windows-filer

- Gjør filer klare for installasjon

- Installerer funksjoner

- Installerer oppdateringer

- Fullfører

Det som skjer etter at dette ser ut til å være fullført er at jeg må begynne prosessen helt på nytt. Bør jeg rett og slett fysisk ta med pc'n til en datakyndig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...