Gå til innhold

WD Raptor 36,7GB S-ATA

Mumiene

Anbefalte innlegg

Jeg har følgene problem

Jeg kjøpte meg en Raptor sata disk og så fram til og komme hjem og få innstalert Win XP :Men det skulle vise seg og ikke være så lett selv om jeg har koblet fra ALLE andre disker

Problem 1 : P M 8.0 finner den og jeg for formatert den og den finnes i oppstarten men når jeg holder på og instalere XP så påstår XP at jeg ikke har noen Harddisker tilkoblet min pc ???

Så nå kommer ikke jeg lengre ?? er det noen her som skjønner dette og vet feilen så blir dagen reddet

Litt om mitt oppsett

HK

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl

Harddisk

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=10&s=pl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fulgte vel en disket med HK med drivere til S-ATA chipen?

Når du har putta i XP-cden og starta opp, så starter instalsjonsprogrammet, helt i begynnelsen av det står det nederst at du skal trykke F6 for å instalere tredjeparts SCSI kontroler, elns. Da trykker du F6 og setter inn disketten. Da skal det funke.

Lenke til kommentar

Ja det skulle man tro men det lå ikke noe floppy med så jeg måtte inn på cden og hente ut filene jeg trengte og så legge de inn på en floppy så nå er alt bare vellstand her

Jeg bare lurer på hva folk med ny pc uten floppy må gjøre :):)

FLOPPY må man vist ha forsatt

Hilsen

Mumiene

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Kan man ikke komme inn på DOS med Win-XP CDen?

Da kunne man evt. sette inn den andre CDen etter man hadde kommet til DOS, med CD aktivert så klart. Eller kanskje ved å trykke F5 før PCen starter og starte den opp i DOS mode med CD?

I dunno.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på hva folk med ny pc uten floppy må gjøre :):)

FLOPPY må man vist ha forsatt

Jepp, stemmer det. Man må desverre fortsatt ha diskettstajon, men jeg kobler den bare til ved re-installasjon og vekk igjen ved første boot. Har vurdert å montere floppyen internt, men har ikke kommet så langt enda...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...