Superslask Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 PC1 og PC2 har hverken et /24 eller et /16, masken dems er definert. Hvis du fremdeles hevder at PC1 og PC2 er i samme subnet må jeg fortsette med konklusjonen jeg trakk etter å ha lest post #4: du aner ikke hva du prater om. Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 PC1 og PC2 har hverken et /24 eller et /16, masken dems er definert. Hvis du fremdeles hevder at PC1 og PC2 er i samme subnet må jeg fortsette med konklusjonen jeg trakk etter å ha lest post #4: du aner ikke hva du prater om. Jeg skal la deg tygge litt på denne siden, skriv inn adressene til PC1,2 og 3, legg merke til CIDR Network (Route). http://www.subnet-calculator.com/cidr.php Så spør du deg en gang til om du egentlig har forstått hva oppgaven handler om. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Oppgaven spør ikke om hvilke pre-'93 subnet PCene har adresser i, siden det er ført opp masker. Om oppgaven spør om hvilke PCer som har adresser i samme klasse om vi skal ignorere CIDR er oppgaven formulert galt. Jeg spør deg om du egentlig vet noe om subnetting ettersom du klarte å komme med slik vranglære i post #4. Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Det jeg mente i post#4 er at fordi Pc1 har 224 som nettmaske i 3 oktett betyr at den ligger i subnettet fra 192.168.128.0 til 192.168.159.255. EDIT: gikk litt fort her, men liten betydning for svaret. Skjønner du da mer? Endret 10. mars 2013 av Admiral-K Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Siden det er galt skjønner jeg mer ja. Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Siden det er galt skjønner jeg mer ja. Er du fortsatt uenig? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Nå har du rettet på dine feil. Da er jeg enig i utregningen din, men ikke konklusjonen av hva oppgaven spør etter. Lenke til kommentar
Admiral-K Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Nå har du rettet på dine feil. Da er jeg enig i utregningen din, men ikke konklusjonen av hva oppgaven spør etter. Da skjønner jeg hvorfor du har problemer med sertifiseringer og tester. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Hva får deg til å tro det? Det er ikke jeg som har briljert med vranglære om subnetting her. Testen spør ikke hvilke klasse adressene er i. Da hadde den spurt om nettopp det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå