TactricitaN Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Hei alle sammen. Jeg har et noe spesielt scenario som verken jeg eller HP får løst. Problemet består i når bilder blir skrevet ut blir fargene forskjellig i forhold til hvordan de vises på PC-skjermen (bærbar). I dette tilfellet printet jeg et bilde av en soloppgang som ble mye rødere enn hvordan den vises på PC-skjermen. Skriveren som ble brukt var en HP Deskjet 2050. Jeg er klar over at dette ikke er noe skriver å skryte av, men problemet oppstod "over natten" Tok kontakt med HP og de anbefalte og bytte blekkpatronene,som var nytteløst. Neste steg de anbefalte var bytte av skriveren da de mente feilen kunne sitte inni skriveren. Når den nye skriveren kom var PC-en formatert og satt tilbake til fabrikkstandard. Programvaren ble lastet ned fra HP.com, men vi oppdaget raskt at problemet var tilstede også på denne skriveren. I et desperat forsøk ble samme bilde skrevet ut på en Canon Pixma MG6350, men også her blir bildene identisk med de som er skrevet ut på Deskjet 2050 og forskjellig ifra original som vist på PC. Jeg er rådløs på hva som kan fikse problemet. Har forsøkt å google en løsning, men har så langt ikke funnet noe som er identisk med mitt problem eller fungerer som løsning. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Du har møtt på problemet 'ukalibrert skjerm' og kanskje forskjellige fargeprofiler. Første punkt bør være at du sjekker at du bruker samme fargeprofil hele veien fra opptak til utskrift. Hvis du fortsatt synes fargene er feil må du kalibrere skjermen din. Antakelig lar den seg ikke kalibrere 100% siden det er en laptop skjerm, isåfall trenger du en ny ekstern skjerm og kalibrering. Hvis du har forsøkt å google dette har du ikke lett særlig nøye. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå