daphexb Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hei Min gamle pc har tatt kvelden (og var uansett seriøst utadert) og jeg bygger meg en ny en. På den gamle hadde jeg Win Vista som fulgte med når jeg kjøpte pc'en hos komplett.no for ca 5 år siden. Jeg kjøpe følgende når jeg kjøpte pc'en: MS Win Vista Ultimate Engelsk DVD 32bit Så spørsmålet er da om jeg kan benytte meg av oppgradering fra Vista til Win 8 på min nye pc, eller om jeg må kjøpe en helt ny lisens? Og kan jeg gå fra 32 bit Vista Ultimate til Win 8 pro 64 bit? På forhånd takk. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Ja du kan bruke oppgraderingsversjonen. Som de skriver ganske tydlig, kan du oppgradere fra Windows XP SP3, Vista eller Windows 7. Kan være du må bruke registertrikset (se sticky tråden her i forumet) for å få aktivert, siden du legger inn Windows 8 på en tom disk, men ellers er det ingen problemer. Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Ja du kan bruke oppgraderingsversjonen. Som de skriver ganske tydlig, kan du oppgradere fra Windows XP SP3, Vista eller Windows 7. Kan være du må bruke registertrikset (se sticky tråden her i forumet) for å få aktivert, siden du legger inn Windows 8 på en tom disk, men ellers er det ingen problemer. Takk skal du ha! Ja, har sett den tråden du har laget, skal bruke den som referanse. Da kan jeg bare kjøpe den her? Kjørte engelsk språk sist i den tanke at oppdateringer kommer raskere osv, har det no for seg, eller er det bare å kjøre norsk? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Trodde først du hadde linket til oppgradering fra Windows 8 til Windows 8 Pro pga. prisen, men etter å ha sjekket litt mer så er det Windows 8 Pro oppgradering hvor du får med to DVD-er (én 32-bit og én 64-bit). Trodde prisen skulle øke etter 31/01/2013, men det har den da ikke gjort. Når det gjelder språk og oppdateringer, kommer disse samtidig. Med Windows XP stemmer det at den engelske fikk oppdateringer før den norske. Grunnen til at jeg (fortsatt) kjører engelsk, er at det gjør det enklere å google feilmeldinger og andre problemer. Endret 7. mars 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Trodde først du hadde linket til oppgradering fra Windows 8 til Windows 8 Pro pga. prisen, men etter å ha sjekket litt mer så er det Windows 8 Pro oppgradering hvor du får med to DVD-er (én 32-bit og én 64-bit). Trodde prisen skulle øke etter 31/01/2013, men det har den da ikke gjort. Når det gjelder språk og oppdateringer, kommer disse samtidig. Med Windows XP stemmer det at den engelske fikk oppdateringer før den norske. Grunnen til at jeg (fortsatt) kjører engelsk, er at det gjør det enklere å google feilmeldinger og andre problemer. Flott, takk skal du ha, da har jeg lagt inn bestilling her, måtte kansellere en bestilling jeg hadde lagt inn for å kunne få med win 8 - men får leve med en dobbeltreservering på kortet i noen dager - sånn går det når en glemmer hva en må ha med. La inn bestillingen på norsk versjon denne gang, engelsk versjon var en del dyrere. Så tester jeg det. Ser vel også at der er mulighet for å endre språk - en annen tråd på win8-forumet her. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Det stemmer! Hadde jeg glemt Før måtte man jo ha Ultimate for å laste ned språkpakker, men i Windows 8 kan "alle" gjøre dette og det er heller ikke vanskelig. Lykke til! Lenke til kommentar
daphexb Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Takk for hjelpen myhken og Pey'J! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå