Gå til innhold

Ny stasjonær kontor pc MAX 5000kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er et forslag: http://www.mpx.no/k/...E8-3D7F9AB1A1D3

Visse forutsetninger:

- kabinettet du har rommer hovedkort av typen ATX, hvis ikke må du bytte ut med et mATX-kort (koster omtrent det samme)

- kabinettet du har mangler strømforsyning, hvis du har strømforsyning kan du spare 500 kr

- harddisken du har er en vanlig snurre-disk, dermed er det sterkt å anbefale å kjøpe en SSD. Hvis harddisken du har er SSD, kan du spare 7-800 kr (eller evt. kjøpe en snurredisk istedenfor SSD for å få litt mer lagringsplass)

- regner ikke med at spill er viktig for foreldrene dine, prosessoren har imidlertid ganske kraftig intern grafikkløsning, og minnet jeg har valgt er raskt slik at du får mest mulig ytelse ut av denne grafikkløsningen. Strømforsyningen er også kraftig nok til at du kan kjøpe et skjermkort i tillegg senere hvis det blir behov for det.

Edit: Du skulle kanskje ha skjerm og tastatur/mus også? Har lagt til dette. Tastaturet og musen er trådløse, som gjør skrivebordet ryddigere (jeg har god erfaring med flere av Logitechs trådløse produkter). Skjermen er billig, men jeg har den selv og er svært fornøyd, den har VA-panel og skjermoverflaten er matt. Skjermen har høyttalere, men det blir svært tynn og dårlig lyd. Likevel kanskje greit nok til kontorbruk? Ellers er det bare å legge til et par billige PC-høyttalere...

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...