Zoey95 Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hei! jeg fulgte hele brukerveiledningen og lage vellyket en truecript hardisk . Jeg satte inn en fil , og startet pc på nytt for å sjekke om det var satt passord på harddisken . Da jeg sjekket min datamaskin var ikke hardisken der så jeg gjentok de siste stegene + tastet inn passordet . Hardisken dukket opp med filen. Det jeg lurer på om det er riktig at , man må gjenta de siste dagene med å finne my volume filen og velge hardisk før man trykker på trykker på "mount" og taster inn passord (husker ikke om man tastet inn passord før eller etter). Eller om jeg har gjort en feil Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 du skriver rotete, men høres riktig ut Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Går ut i fra at du snakker om TrueCrypt? Hvis ja, har du laget en kryptert fil, eller har du kryptert en hel harddisk/partisjon? Om du har gjort det siste så kan du bruke Auto-mount knappen når du åpner disken/partisjonen en gang, og så vil du automatisk få opp spørsmål om å skrive inn passord neste gang du starter pcen. Lenke til kommentar
Zoey95 Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Takk! for tilbakemedling og hjelp Evelen! Myhken takk! for hjelpen , jeg krypterte en hel hardisk , for så å legge filer i den . Er det mulig å kryptere en fil og i så fall vet du hvordan? Er det en risiko forbundet med å kryptere filer/hardisk på denne måten? Altså bør jeg likevel sikkerhetskopiere de aktuelle filene? Utifra erfaringer dere har hatt Endret 6. mars 2013 av Zoey95 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Du burde jo lese litt mer om TrueCrypt, i hjelp filene eller bare søke litt på nettet. Jeg har brukt Truecrypt i veldig mange år nå, og har veldig god erfaring. Men for å svare på det siste først, du bør alltid ha sikkerhetskopier. I løpet av de årene jeg har brukt Truecrypt har jeg opplevd at både filer og partisjoner har blitt korrupte. Men det er ikke ofte det skjer. Det jeg gjør er å ha kopier av alle de krypterte "container" filene mine, og tar kopier med jevne mellomrom. Det er jo ikke mye poeng å ta kopier av selve filene du lagrer der, om det betyr at du må lagre dem ukrypterte ett annet sted. Så en viss risiko er det alltid med kryptering. Uansett, om du vil lage en "container" fil, så er det bare å følge veiviseren i Truecrypt. De filene kan være så store som du ønsker (mine største filer er på 250 GB) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Vedlagt, en veiledning jeg lagdfe for et par år tilbake; Krypter filene dine med TrueCrypt.pdf 1 Lenke til kommentar
Zoey95 Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg prøvde å lese om truecrypt, men ble fort usikker . Men tusen takk for all hjelp Myhken og Evelen! skal sjekke ut filen og følge rådene deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå