im_a_noob Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Er dette et bra oppsett for gaming? Vurderer et kjøp. Bør noe endres? https://prisguiden.no/liste/139045/ Lenke til kommentar
otl Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hvis du kan gå opp 200kr i pris får du 7970 med 2 spill http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=660801 Lenke til kommentar
im_a_noob Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Hvis du kan gå opp 200kr i pris får du 7970 med 2 spill http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=660801 Det funker Lenke til kommentar
im_a_noob Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Men kanskje jeg venter til intel's 4 generasjons cpuer kommer... Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Men kanskje jeg venter til intel's 4 generasjons cpuer kommer... Eller om 6genrasjonen.. Skal du vente på neste genrasjon pga rykter etc. kan du vente LENGE føre du får fingeren ut av luften og bestilt delen.. Anyhow, greit oppsett kjør på! Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Du trenger ikke 16gb for å spille. 8gb holder. (Du kan fortsatt ha mye kjørende samtidig) Lenke til kommentar
dbass Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg vil definitivt støtte anbefalingen om SSD, da dette gir følelsen av en maskin til 40k selv om du egentlig bare ga 2k. Unasett verdt det, mye spart ventetid i for eks. spill. Dessuten er det kanskje ikke så kult å ha OS på en lagringsdisk Lenke til kommentar
dag128 Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Skal du overclocke bør du velge ett hovedkort med z77 chipset, dersom du ikke skal overclocke kan du velge i5 3570 uten k. Sparer som regel noen kroner og eneste forskjellen er at den er låst multiplier på så den ikke kan overclockes. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Skal du overclocke bør du velge ett hovedkort med z77 chipset, dersom du ikke skal overclocke kan du velge i5 3570 uten k. Sparer som regel noen kroner og eneste forskjellen er at den er låst multiplier på så den ikke kan overclockes. Kan fortsatt overklokkes, bare litt mer komplisert og gjerne ikke så mye som k-versjon. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Ser frem til at du forklarer hvordan man klokker en ikke K versjon der du kan øke noe sånn som 5Mhz på bus speeden før det blir ustabilt. Så klart, kan jo være at du kan gjøre som back in the old days, men det er strengt tatt ingen løsning når kjøper en ikke K versjon, da er man lite interessert i hva klokking er. Endret 7. mars 2013 av meg0709 Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Er sant som du sier. Ingen hensikt å kjøpe en ikke k-versjon om man skal overklokke, men fortsatt mulig. Mer enn 5mhz går nok i de fleste tilfeller om man vet hva man gjør. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Ser grei ut, denne listen her. Men det er èn hake med dette oppsettet. Den mangler SSD, og det er noe du vil merke ganske mye. Så kjøpe enten Samsung 830, Crucial M4, Intel 330, 335, 520, 525. Disse har veldig god kvalitet og ytelse og pålitelighet er også meget god. Kingston HyperX 3K er også et godt valg, toppytelse på denne SSD-en. Disse jeg nevner her er en av de billigeste, men det er kvalitet du får. Så for all del, kjøp SSD. Jeg sier også det samme om du kjøper en PC til 4 k, eller en ny bærbar PC. En SSD er gunstig, uansett PC. Å kjøpe en maskin uten er helt "hull i hodet". Kan ta resten av listen: - Ville hatt en mer stillegående kjøler på skjermkortet. EDIT, ser ut som du gikk for XFX-kortet, det fungerer greit. - Skjermen har jeg ikke sett på. - Prosessoren er prisgunstig, trenger ikke noe dårligere enn dette spør du meg. - Harddisk, kabinett er ok. - Strømforsyning er bra, men jeg hadde personlig kjøpt en 750 w (F.eks. TX750M V2, den modulære (M)). Hvis du vil spare de 200 kronene, så går du bare for den du har. Men en 750 w-PSU vil holde lenger. Kjøper du en bra strømforsyning kan du ha den i 2-3 PC-er fram i tid, trenger ikke å kjøpe ny. Men, holder mange år denne også. - Minnet er greit. Det er et billig sett, ser ut som du er litt i sparemodus. Er også bra at du kjøper 2 x 8 GB, ettersom du da kan oppgradere senere. Er like billig som 4 x 4 GB, så er ingen vits å kjøpe det når 2 x 8 GB er mer praktisk. - Hovedkort, synes du sparer litt mye inn her, men ok. Jeg ville heller ha kjøpt et Z77-kort til ihvertfall 6-800 NOK. Noen ting å huske på når du bygger maskinen. Sett SATA-sporet som SSD-en er i til AHCI-modus før du installerer OS (Windows). SSD må også settes i et SATA III 6 Gbps-spor (hehe, nå forventer jeg at du kjøper SSD ). Du må også kontrollere om minneinstillingene er korrekte. Det hender ofte at de settes til f.eks. 1333 MHz, pga. kompatibelhet. Så sett dem til 1600 MHz og CL 9. Endret 7. mars 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå