Gå til innhold

Garanti på hvitevarer

Anbefalte innlegg

Ikke i den grad at det skaper problemer på utstyr som har vært i salg de siste 10 årene. Det er lov å være oppegående nok til å bruke rengjøringsfunksjonen ved behov eller noen måneders mellomrom.

Blekket i min størknet etter ca to måneder. Jeg var ikke klar over at det var vanlig åp den tiden, selgeren informerte heller ikke om det. Men dette burde jeg vel selvfølgelig visst den gangen ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men i alle .. Hvor er det man ikke har lov til å ta imot tips?? Nysgjerrig!

Vil ikke si hvor jeg jobber, men har jobbet i to forskjellige kjeder med salg av mobiltelefoner og lignende løsninger. I begge kjedene har det vært strenge regler angående dette med tips/gaver/premier og lignende, både fra leverandører og kunder.

Lenke til kommentar

Vil ikke si hvor jeg jobber, men har jobbet i to forskjellige kjeder med salg av mobiltelefoner og lignende løsninger. I begge kjedene har det vært strenge regler angående dette med tips/gaver/premier og lignende, både fra leverandører og kunder.

Snedig. Høres aller mest paranoid ut, men greit nok (ikke din skyld regner jeg med). Typisk oss at vi ikke skal tillate "det lille ekstra" som ofte gjør den store forskjellen for mange av oss. Jaja, moralpreik.

Lenke til kommentar

Snedig. Høres aller mest paranoid ut, men greit nok (ikke din skyld regner jeg med). Typisk oss at vi ikke skal tillate "det lille ekstra" som ofte gjør den store forskjellen for mange av oss. Jaja, moralpreik.

Det er veldig vanlig. Grunnen er stort sett at skillet mellom korrupsjon og tips kan være ganske flytende. I min bransje er det for eksempel fortsatt ikke uvanlig at man jobber på si, og får tips for det. Før i tiden var det noe alle gjorde, alle visste om det og alle forventet det. Nå er det blitt slått ned på, og man kan ikke ta i mot noen form for tips.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Omtrent som når jeg jobbet i en butikk hvor vi (naturlig nok) måtte åpne gitteret litt på butikken før åpningstid så vi som jobbet der kom inn for å gjøre alt klart til vi åpnet. Gitteret kunne av flere årsaker ikke lukkes fra innsiden (noe brannvernsgreier) så vi passet på å ha det så lite åpent som mulig, type 50cm over gulvet eller noe sånt.

Selv om vi åpnet så det var så vidt vi selv fikk krøpet under, så var det en overraskende mengde kunder som trodde vi var åpne, og krøp under gitteret selv. Flere ble sinte når vi sa at vi ikke åpnet før klokken 10 for "gitteret er jo åpent". -Nei, det er ikke åpent...

En annen gang hørte jeg noe voldsomt leven ved gitteret og kikket bort mot det. En eldre dame var på vei under gitteret, men fikk det ikke til. Da utbrøt hun til hun som var med henne "Nei, er det så vanskelig å komme inn i butikken, så gidder jeg ikke å handle her" :wallbash:

Jeg skal helt ærlig innrømme at jeg har spurtet inn i butikker med gitter halvveis stengt (like før stenging), for så å spørre først når jeg er inne i butikken om de har to sek fordi jeg skal være kjapp. Det har pleid å gå bra. Virker som de fleste senker gitteret noen minutter før stegetid uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi gjorde aldri det der jeg jobbet, men jeg skjønner at mange gjør det, for 90% av de som kommer inn minuttet før stengetid, har planer om å være der i opp til en halvtime (sikker på at mange gjør det bare for å være jævlige).

Og så lenge du er der før stengetid, og du skal være så kjapp at du er ute før stengetid, så ser jeg ikke noe galt i det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...