Gå til innhold

Valg av utdanning

Anbefalte innlegg

Hei. Er litt usikker på videre karrierevalg, og trenger noen innspill på hva jeg skal foreta meg.

Studerer foreløpig på en plass jeg liker meg veldig godt. Har fått et godt samhold med medstudenter, og naturen rundt her gjør det mulig å bedrive det jeg liker best. Dette gjør at jeg vil være her i noen år til før jeg flytter videre.

Målet er Politihøgskolen, men foreløpig lar ikke det seg gjøre. Studier som jeg finner interessante er kriminologistudiet i Oslo og en bachelor innen sosialt arbeid. Jeg tror jeg vil foretrekke kriminologistudiet over sosionomstudiet da det er mer relevant til en evt politiutdanning. Problemet er at sosionomstudiet er plassert der jeg foreløpig studerer nå.

Jeg kunne godt tenkt meg en jobb innen ungdomskriminalitet og samfunnets skyggesider, og kunne godt tenkt meg å drive med forebyggende arbeid innen dette. Vil en bachelor innen sosialt arbeid være passende? Og er det slik at jeg kan gå rett på en master i kriminologi med en bachelor i sosialt arbeid?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Skulle gjerne hjulpet deg, men her er jeg blank.

Mitt tips er at du tar kontakt direkte med skolen hvor du vurderer studier og stiller konkrete spørsmål slik du gjør her.

Dette har jeg gjort til flere skoler og som regel har jeg fått gode svar fra deres rådgivere.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...