Gå til innhold

Få Norge på beina!

Anbefalte innlegg

Dette er en storm i et vannglass.

Følgende kritierier legges til grunn for hvilke 7 nye tettsteder som blir tatt med i arrangementet:

1) Kan en fotoklubb eller lignende være med på å arrangere?

2) Hvem kan støttes ved å få inntektene fra dette? (se pkt 1)

3) Kan et arrangement på stedet fatte om flest mulig mennesker?

4) Finnes det andre steder i nærheten som allerede er med? I så fall vurderes andre steder lengre unna.

Hvor Japan Photo har butikk er IKKE med i listen, i utgangspunktet, men det er klart at praktiske hensyn til gjennomførbarhet etc også vi tas med i vurderingen.

Hele konseptet er at man skal gå samlet i grupper og holde arrangementet i samarbeid med fotoklubber på stedet eller lignende. Det sier da seg selv at man ikke kan gjøre dette i alle steder som har to hus og felles utedass. Jeg synes faktisk det er temmelig bra at vi har fått en nesten dobling i antall tettsteder som er med, fra 7 til 15, siden i fjor. Og som sagt tidligere: Minst ett av de nye vil være i nord.

Jeg synes det er helt legitimt å kalle det nasjonal fotovandring når det favner om hele 15 tettsteder rundt om kring i landet, og hvem som helst er velkommen til å være med, ved å reise til ett av de stedene.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en storm i et vannglass.

Det er forståelig at du mener det - men på samme tid blir det ikke mer korrekt om du mener det.

4) Finnes det andre steder i nærheten som allerede er med? I så fall vurderes andre steder lengre unna.

Her på Jæren er både Sandnes og Stavanger med, de ligger " kun et godt steinkast" fra hverandre - og begge byene har Japan Foto butikk i.

Hele konseptet er at ..

Konseptet er et selvsagt frivillig valg, noe man selv velger. Men man bør tilpasse ordlyden til konseptet og helst kalle det for det virkeligheten tilsier - det er det jeg reagerer på.

Og som sagt tidligere: Minst ett av de nye vil være i nord.

Hva er "nord" i denne sammenhengen - dvs hvor går grensen?

..ved å reise til ett av de stedene.

Vel, det høres jo så tilforlatelig ut når man sier det raskt og ikke kjenner kartets mål. Men igjen: konseptet er noe som er selvvalgt, bare ikke omgjør hele landet til et knippe byer, det er og blir feil - og særlig i dette tilfellet hvor det finnes hobbyfotografer over hele kartet som og har internett.

Men lykke til - jeg håper på en justering av konseptet neste gang som jeg nevnte i forrige kommentar.

Tor

Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til dette :)

Skal bli gøyalt å møte nye ansikt med felles interesser og ikke minst få hilse på noen av menneskene bak brukernavnene her :)

Og konkurransen ikke minst, er helt storartet. Fantastisk tiltak som kan bidra til å styrke fotointeresser for nordmenn :)

Og btw, siden jeg skal vinne førsteplassen ( :D :D ) kan jeg jo nevne at Panasonic 25mm F1.4, Voigtlander 17,5mm F0.95 og Olympus SHG 14-35mm F2 står på listen :D hihi

EDIT: @Akam/JP: Hvis det er av interesse stiller jeg gjerne opp med proft videoutstyr for dokumentering av fotovandringen om dere ikke allerede har det dekket :) Jeg blir å delta i Kristiansand-vandringen hvertfall :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...