Sommerfugl11 Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hei, jeg studerer med mål om å bli siviløkonom og har vært nå på utkikk etter deltidsjobb. Etter å ha sendt en del søknader ble jeg innkalt til intervju to steder, og har fått annengangsintervju også på begge disse stedene. Den ene stillingen er i et mindre ukjent selskap, og stillingen innebærer å jobbe med regnskap og administrasjon. Her vil jeg få full opplæring og kurs i bruk av Mamut. Den andre er en stilling som kunderbehandler i bank som driver mye med valutaveksling og pengeoverføring utenlands. Ikke sikker på muligheter for å jobbe seg oppover, men kan godt være mulig. Er det noen som vet hva som vil ta seg best ut på CV ved senere jobbsøking, eller vil være best for min utdanning? Er veldig usikker på hva jeg bør velge hvis jeg får et tilbud fra begge selskapene. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 På meg virker det som at det minste selskapet vil være mest aktuellt for ditt utdanningsmål. Jobben er relevant og du får opplæring i bruk av dataverktøy. I eit lite selskap har du også mykje større muligheiter for å påvirke din arbeidskvardag. Kundebehandlingsjobber bruker ikkje å være spessielt spennande jobber, det er nok også ein jobb som er lite relevant for ein framtidig siviløkonom. Når du blir ferdig utdanna og du f.eks søker jobb i banken der du har søkt deltidsjobb så vil banken ha større interesse for at du har relevant arbeidserfaring og mindre interesert i at du tidlegare har stått på lønningslistene til banken i ein urellevant stilling. Jobben i det minste selskapet vil også likne meir på den jobben du kjem til å gjere som siviløkonom. Du vil her altså også få ein sjangs til å få bekrefta om siviløkonom verkeleg er noke for deg eller ikkje. Eg kjenner mange som har hatt ein plan om eit bestemt yrke eller profesjon men som etter dei er ferdig utdanna innser at dei har valgt feil og går tilbake til skulebenken. 1 Lenke til kommentar
Sommerfugl11 Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2013 Tusen takk for svar, The Avatar. Snakket med flere som sier akkurat det samme som du sier. Og har kommet fram til det samme. Nå er det ikke sikkert jeg får den jobben. Venter for øyeblikket fra svar fra begge stedene. Så nå håper jeg veldig på jobben i det mindre selskapet som har ganske mye opplæring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå