olav195 Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Har nettopp innstallert Windows 8 på en ny pc. Gikk inn på C: --> Brukere --> Olav --> flyttet alle mappene (mine videoer, min musikk osv) fra SSD-harddisken til HDD-hardisken for å få mer plass. Da sto det at mappen på SSD-harddisken var tom (C: --> Brukere --> Olav), så jeg tenkte det var like greit å slette den. Da sto det: "sletter 6000 filer", så jeg avbrøt den så raskt jeg kunne. Gikk inn på egenskapene til mappen, og der sto det at den inneholdt 5000 filer og var 426 MB stor. Spm 1: Hvordan kan dette gå an når det står at mappen er tom når jeg går inn på den? Spm 2: Har jeg mistet noen viktige filer, iom at det tydeligvis var 6000 (ca) filer i den da jeg begynte å slette? Papirkurven er tom også, så hvordan får i i så fall tilbake disse filene? Endret 6. mars 2013 av olav195 Lenke til kommentar
Sondrian000 Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 det er en skjult mappe i brukermappa din som heter appdata. den består av cookies og ulike filer, om det er viktig eller ikke aner jeg ikke. men merker at flere spill har sine saves der inne. også downloaded playlist til spotify. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hvis du trykket avbryt, så skal ingen ting ha blitt slettet så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Den mappen inneholder en masse viktige filer faktisk, kommer jo an på hvor mye du har installert, men likevel den bør ikke slettes. Har du sjekket papirkurven? Ellers vil du jo fort merke om du har slettet noe viktig, blir pcen/programmer ustabil så har du vel svaret der. Lenke til kommentar
olav195 Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Den mappen inneholder en masse viktige filer faktisk, kommer jo an på hvor mye du har installert, men likevel den bør ikke slettes. Har du sjekket papirkurven? Ellers vil du jo fort merke om du har slettet noe viktig, blir pcen/programmer ustabil så har du vel svaret der. Hadde installert 4-5 programmer. Papirkurven var tom når jeg sjekket den etterpå. Men hva er det som blir lagret i AppData? Burde jeg f eks reinstallere de programmene for å forsikre meg at alt er som det skal? EDIT: Hvis jeg hadde prøvd å slette noen viktige systemfiler skulle det vel kommet opp en melding om det? Mener det har skjedd før i hvert fall. Endret 6. mars 2013 av olav195 Lenke til kommentar
olav195 Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Hvis du trykket avbryt, så skal ingen ting ha blitt slettet så vidt jeg husker. Virker for meg som den begynte å slette. Det er antallet filer før og etter jeg trykket som gjør meg mistenksom, (har riktignok ikke de nøyaktige tallene, men mener det var en god del mer når slettingen startet) Endret 6. mars 2013 av olav195 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hvis du vil se hva som er lagret, så er det bare å gå inn og se. C:\Users\*USERNAME*\AppData Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå