[divine] Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Hei Jeg lurer på et par ting angående cpu'en min: 1. Jeg kjører cpu'en min på 2,7 GHz. Jeg har boxed vifte, og ellers har jeg en 120mm i front (inn), en 80mm bak (ut), og en 120mm på siden rett over CPU (inn). CPU'en ligger pa ca 47 grader ved romtemp. på ca 25 grader. Jeg har prøvd å overklokke den mer, men da får ikke skjermen kontakt (PC'n klikker), eller den blir bare skikkelig ustabil. hva skal til for å få den høyere? Jeg har hørt om folk som skryter av å ha presset den opp i over 3,2 GHz og synes derfor dette er litt rart. :-? 2. Hører Intel skryter av FSB på 533 og 800 MHz. Hvordan får man utnyttet dette uten å klokke min stakkars CPU til himmels? (siden multipl. er låst, mener jeg) Er det mulig å låse opp multipl? I så fall, hvordan? Hilsen [divine] Lenke til kommentar
Choo Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Hei Jeg klokka min til 18x170=3060 med boxed kjøler og ingen problemer der, da hadde jeg satt opp vcore til 1.625. Men du kan visst glemme multiplieren, den er låst på P4 CPU'er. Hadde du satt opp vcore mye? når du kjørte den på 2.7? mvh André. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Trodde man skulle være fornøyd md boxed vifte og P4 2,4@2,7.. Selv kjørte jeg min P4 2.0GHz @2.4.. før den begynnte å bøgge.. Og det var med Zalman vifte.. :o - og en ellers bra luftstrøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå