Gå til innhold

Ny prossesor til Hp pavilion dv6, Trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt å bytte prossesor på min Hp pavilion dv6-6c46eo

Siden den som er i den fra før er for dårlig for å spille spill uten hakking.

har sett litt på denne http://www.komplett....ku=763508#extra

Kan den brukes på min pc uten av å ødelege pcn?

Hvordan prossesor anbefaler dere til gaming til denne pc'n ?

Takker for svar.

Du kan ikke (uten betydelige ingrep) bytte prosessoren i laptoppen din. Prosessoren du linker til er heller ikke dimensjonert for hovedkortet da det er helt forskjellig arkitektur og socket.

Du må nok leve med prosessoren du har ;) Du kan eventuelt dytte inn litt mer RAM.

Lenke til kommentar

Iflg. HP, så er 8GB max.

Og som nevnt, prosessorer for bærbare er ikke det samme som prosessorer for stasjonære. De har en helt annen sokkel, rett og slett. Ingen webbutikker selger slike i løsvekt som jeg har sett.

Men det er generelt sett mulig å bytte den, siden de ofte sitter i sokkel. (Dog ikke alltid). Her er en video som viser at det er noe omfattende arbeid involvert.

Lenke til kommentar

Byttet prosessor i min HP DV7-2055 og det tok vel en god time ca. Lengst tid bruke jeg på å forsiktig demontere alt som måtte demonteres for å komme til prosessoren. Fikk blåst ren vifta samtidig + ført på skikkelig kjølepasta på cpu og gpu. Byttet fra en Core2Duo T6600 2 GHz 800 MHz FSB 2MB cache til T9550 2,66 GHz 1066MHz FSB 6MB cache og merket bra forskjell, dog ikke så forferdelig mye i spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...