Superloff Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hei. Jeg har lyst til å oppgradere fra HDD til SSD. I forbindelse med dette har jeg en del spørsmål. 1. Ryker garantien på pc'en hvis jeg bytter komponenter i den? 2. Jeg regner med dette er ganske lett, men spør allikevel; er det vanskelig å skifte en disk i laptop? 3. Er det stor forskjell på gode og dårlige SSD'er, hvilke(n) bør jeg eventuelt velge? Jeg har en MSI GT 70 laptop med Windows 8 og følgende spesifikasjoner: - Inter Core i7 -3610QM - Nvidia Geforce GTX 670M / 3GB DDR5 - 8 GB (2x4GB) DDRIII - 750 GB 7200 rpm HDD Lenke til kommentar
vit3llu5 Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 2. Jeg regner med dette er ganske lett, men spør allikevel; er det vanskelig å skifte en disk i laptop? 3. Er det stor forskjell på gode og dårlige SSD'er, hvilke(n) bør jeg eventuelt velge? 2. Skal være rimelig lett 3. Hvilket budsjett har du da? Personlig ville jeg valgt Samsung SSD 840 Pro Series 512GB, koster fletta da 3186,- Har selv Samsung SSD 830 serien og er superfornøyd med den Ellers ligger vel diskene sånn høvelig i samme prisklasse om du ser an plass og hastigheter Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 2. Skal være rimelig lett 3. Hvilket budsjett har du da? Personlig ville jeg valgt Samsung SSD 840 Pro Series 512GB, koster fletta da 3186,- Har selv Samsung SSD 830 serien og er superfornøyd med den Ellers ligger vel diskene sånn høvelig i samme prisklasse om du ser an plass og hastigheter Jeg ville heller gått for 256 GB til halve prisen og muligens kjøpt en ekstern disk hvis du trenger mer plass til filmer, musikk osv. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 1: Kommer ann på produsent, hos noen produsenter er svaret ja. Men husk du mister IKKE reklamasjonsrett om du bytter HDD/minne, så om du har kjøpt maskinen som privatperson så har du lite å frykte (5 års reklamasjonsrett). 2: På de fleste maskiner er det ganske lett, unntakene er de fleste ultrabooks og noen andre som har kronglete montering. 3: Anbefaler samsung 840 PRO om du vil ha noe av det beste, størrelse får du velge ut fra behov. Selv har jeg en Crucial m4 som jeg er kjempefornøyd med, men hadde jeg kjøpt nå ville det blitt samsung 840 PRO da prisforskjellen ikke er spesielt stor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå