Pallantir Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg har kjørt tung mc i 30 år, og datteren min lurer nå på å ta mopedlappen. Går det an å ta det som privatist, så jeg står ansvarlig for øvelseskjøringstimene med henne, istedenfor en kjøreskolelærer? Eller må de obligatoriske 14 timene foregå med kjøreskolelærer? Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hvorfor ikke høre med en trafikkskole? Eventuelt, om du har bevis som tilsier at du er kvalifisert til å drive kjøreopplæring kan jeg ikke tro det er noe problem. Jeg tror at de obligatoriske timene må tas med sertvifisert kjørelærer, som på bil. Men øvelseskjøring med foreldre/foresatte kan da føre til at man kan greie å ta lappen på minimum antall obligatoriske kjøretimer. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Det var bare en tanke. Prisen på et mopedførerkort her er rundt 5000 kroner, og hun trenger det bare når hun skal ha sommerjobb, men det visst rent obligatorisk med sjåførlærer, ifølge en PM. Jeg har ikke noe bevis på noe som helst, bare erfaring. Det var faktisk enklere da jeg loste sønnen min gjennom lett mc. Han hadde bare de obligatoriske timene med landeveiskjøring, sikkerhetskurs og én vanlig kjøretime. Sto med glans. Sjåførlæreren mente han hadde fått det billigste lettførerkortet han hadde sett i de 15 årene han hadde drevet i bransjen! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå