Gå til innhold

Haltende SimCity-lansering i USA opprører kunder (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det så og si alltid er så store problemer ift. spill, lanseringer og servere, kanskje det er på tide å si "første uken etter lansering spanderer vi og når alt er patchet opp og fungerer må du betale for å spille".

Da hadde det i hvert fall blitt problemer med trafikken den første uka :) Med andre ord; ingen god idé.

 

EDIT: Var blitt dobbeltpost

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar

Helt siden man kunne benytte internett til å patche spillene har det vært problemer med lanseringer fordi man ofte skyver problemene foran seg og skal rekke deadlines for å tilfredstile styre og stell etc. Så dette er ikke et nytt fenomen men det gjør det ikke mer akseptabelt og viser bare desto mer at det er på høy tid med forandringer.

 

Bergendahl:

Man ville ikke fått et problem man ikke fikk uansett, som du jo ser. Men kundene ville ikke følt at de betalte for å være betatester. Slik det er nå så fremstår lanseringer som betaperioder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Vel hadde ikke vært et problem om det ikke fantes forskjell i rikdom i verden. Men man kan jo drømme.Men se bort ifra at folk "stjeler" så er det jo bare ren dumhet fra EA/Maxis sin side. Er jo kipt når man sitter på hytta med alle ukebladene fra 90 tallet ferdiglest, skiene er knekt og snøscootern er fri for bensin og du bretter opp laptopen og ikke kan kose deg med SimCity fordi du ikke eier hytta til Røkke med innlagt internett og mobilt bredbånd er en ekstra utgift du ikke vil ha.
Har du råd til hytte, ski og snøscooter har du helt sikkert råd til å betale en hundrelapp i måneden for mobilt bredbånd. :)

 

Det er så tacky og si noe sånt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fungerer fint her ihvertfall. Starta det opp nå bare for å være sikker, og ser jeg har spilt 12 timer allerede.. Hjelp! Men er veldig gøy da. Så selv om jeg også vanligvis hater sånn DRM så anbefaler jeg alle å bare bite i det sure eplet og godta "always online" her, for det er verdt det! :)Men kjøp nøkkel i USA, 499,-/599,- for en digital kopi er alt for mye.

 

er det virkelig 600kr for å leie dette spillet?... hadde ikke forvente å betale mere en 150kr eller litt mer. d viser vel bare at grådigheta til ea er stor. prisene skulle jo gå ned når det kom som digital...

Lenke til kommentar

Hmmm.. Nå er det lenge siden jeg har hatt dial-up. Må langt tilbake på nittitallet for det. Siden da har jeg hatt fast internett-forbindelse. Ser ikke helt problemet. Vi er koplet opp til internett døgnet rundt på absolutt alt vi omgir oss med, men at et spill skal gjøre dette er jo krise!

 

Ting hjemme hos meg som er koplet opp 24/7:

-TV

-Forsterker

-PS3

-Xbox 360

-Wii U

-Stasjonær PC

-Bærbar PC

-Ipad

-PS Vita

-3DS

 

Dessuten er jo MMO'er massivt i dag, og de kan heller ikke spilles offline :)

Lenke til kommentar

Hmmm.. Nå er det lenge siden jeg har hatt dial-up. Må langt tilbake på nittitallet for det. Siden da har jeg hatt fast internett-forbindelse. Ser ikke helt problemet. Vi er koplet opp til internett døgnet rundt på absolutt alt vi omgir oss med, men at et spill skal gjøre dette er jo krise!Ting hjemme hos meg som er koplet opp 24/7:-TV-Forsterker-PS3-Xbox 360-Wii U-Stasjonær PC-Bærbar PC-Ipad-PS Vita-3DSDessuten er jo MMO'er massivt i dag, og de kan heller ikke spilles offline :)

 

Visst du er forberedt på hva som kommer etter Always Online så har du ikke noe og bry deg om.

 

Bare gjør deg klar til reklame avbrudd og annet sosial dill dall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er så tacky og si noe sånt....

 

Er vel lite som er så tacky som å si tacky. Skulle ønske jeg slapp å si tacky, men for å illustrere ble det dessverre nødvendig denne gangen. Må forøvrig legge til at det er et helt legitimt argument jeg kommer med, men så er det vel også sånn at du jo mer penger du har, jo vanskeligere er det å gi fra seg noe.

Lenke til kommentar

Det jeg synes er rart er at de som klager likevel kjøper spillet. Det var vel også noen versjoner av spillet som ikke fungerte, og da var det faktisk noen som kjøpte en digital versjon i tillegg, bare for å kunne spille med en gang. Man er altså misfornøyd med produktet man har kjøpt og ender opp med å støtte utvikler/utgiver dobbelt opp...

 

EA/Maxis har i hvert fall klart å skremme bort en kunde, nemlig meg. Kombinasjonen små byer/online/multiplayer-hysteri, som forøvrig etter min mening ikke hører hjemme i et spill som SimCity, gjør at jeg styrer unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg synes er rart er at de som klager likevel kjøper spillet. Det var vel også noen versjoner av spillet som ikke fungerte, og da var det faktisk noen som kjøpte en digital versjon i tillegg, bare for å kunne spille med en gang. Man er altså misfornøyd med produktet man har kjøpt og ender opp med å støtte utvikler/utgiver dobbelt opp...EA/Maxis har i hvert fall klart å skremme bort en kunde, nemlig meg. Kombinasjonen små byer/online/multiplayer-hysteri, som forøvrig etter min mening ikke hører hjemme i et spill som SimCity, gjør at jeg styrer unna.

 

Korrekt, som (noen) sier så er det som de gjorde digital versjonen utilgjengelig sån at de skulle kjøpe det ordentlige versjonen , da tjener de ultra på 2 spill.

 

Men det er bare sån spekulasjon virker, ingen vet åsn virkeligheten fungerer, men...............................

Lenke til kommentar

Ler meg skakk ihjel. Har lest flere tråder om spillet på internasjonale forum, og man vet at et spill har feilet når 70% av diskusjonene omhandler piratsperren, og ikke selve spillet. Ganske synd, for spillet omtales å være kjempebra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

~90% av alle som spilte World of Goo og Machinarium, to DRM-frie spill, piratkopierte spillet.

Vet om en god del, meg selv inkludert, som piratkopierte World of Goo og senere donerte til Kyle/Ron(?). Husker ikke helt hvor det var, men husker jeg rett satte de opp en side for en tid tilbake hvor de som ønsket donerte det de ville(Og igjen hvis hukommelsen er korrekt fikk de faktisk inn en god del på den måten). Hvorfor? Vi forventet et elendig spill men fikk noe nytt og unikt, ergo vi støttet utvikler.

 

Forøvrig hadde nok mangel på DRM ingenting å si på hvor mange som valgte å piratkopiere spillet, men mer med at det var indie.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
De samme 90% kommer nå selvsagt til å kjøpe Farm... jeg mener Sim City. Du kan fint få en jobb hos EA i alle fall.
Jeg prøvde ikke å forsvare bruken av DRM-er, tvert imot misliker jeg dem sterkt, slik de fleste lovlydige spillere gjør. Men å tro at spillerne ikke ville piratkopiert dersom spill ikke hadde DRM-er er naivt og trangsynt.
83 millioner dollar er vanvittig mye penger uansett hvordan man vrir og vender på det, og det bare for konsepter. Det er forøvrig SimCity vi snakker om her, ikke Call of Duty. Et Maxis uten EA kunne fint skrapet sammen nok penger på f.eks Kickstarter for å lage en ordentlig DRM-fri oppfølger som ikke var fordummet.
"Uansett hvordan man vrir og vender på det"? Alt er relativt, og hvorvidt 83 millioner dollar er "vanvittig mye penger" må ses i forhold til situasjonen. For et middels stort lands bruttonasjonalprodukt er 83 millioner dollar vanvittig lite penger, for en lottogevinst er det vanvittig mye. Uansett er det brødsmuler sett i forhold til hvor mye penger som faktisk er i denne bransjen. Om kun 10% av alle som er villige til å bruke kjøpekraft på "hardcore, innovative og DRM-frie spill" viste det på Kickstarter i fjor, er det fortsatt en overveldende mengde spillere som aldri åpner lommeboka når det kommer til kjøp av spill. Mange spill lider av dette, spill som fortjener livets rett - enten du liker disse spillene eller ikke. Jeg sier ikke at DRM er svaret, men jeg tror heller ikke at spillerne hadde gjort en helomvending og begynt å kjøpe langt flere spill om utviklerne ble "snillere".Det spillet som har fått mest penger på Kickstarter så langt er for øvrig Project Eternity, som fikk inn rundt 4 millioner dollar. En stor sum, men ikke nok til å lage spill i alle størrelser. Jeg vet ikke hvor stort budsjett Sim City hadde, men jeg kan se for meg at det er større enn de fleste Kickstarter-spill (er klar over at det er vanlig å vise til suksess på Kickstarter for investorer etter kampanjen). Om de kunne lagd et spill du likte for den samme summen er godt mulig, men det er faktisk et marked for strømlinjeformede spill som det er lett å sette seg inn i. Og om Maxis har lyst til å lage et slikt spill, et spill som mange tydeligvis er begeistret for, så burde de få lov til det uten å frykte at de mister over halvparten av inntektene sine til pirater. Men akk, slik er det ikke. Og jeg tror det først og fremst har noe å gjøre med spillernes holdninger heller enn utviklerne, selv om ingen parter er skyldfrie.

 

Må bare få poengtere hvor utrolig enig jeg er i alt det som sies her. Fantastisk! Faith in humanity restored.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...