Arodem Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Alt vil være på stell for resten av verden, hevder EA. Les hele saken Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Dette hadde ikke vært et problem hvis alle - du vet - ikke stjal alt hele tiden. 5 Lenke til kommentar
Brawler Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Med ondt, skal ondt fordrives altså? 6 Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 *Installer SimCity2k fra GOG i kveld lagt til lista* 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Dette hadde ikke vært et problem hvis alle - du vet - ikke stjal alt hele tiden. Jo, det hadde fortsatt vært et problem. Programvareprodusenter gjør alt de kan for å gjøre programmer avhengig av servere for å gradvis gå fra en salgsmodell til en software-as-a-service-modell ("SAS") der man må betale abonnementsavgift. For SAS har større potensiale for inntjening, uavhengig av piratkopiering. Endret 6. mars 2013 av Tåkelur 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg radiohodet Skrevet 6. mars 2013 Populært innlegg Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Dette hadde ikke vært et problem hvis alle - du vet - ikke stjal alt hele tiden. http://www.kickstart...des-of-numenera http://www.kickstart...longest-journey Å som vi stjeler! Games had the most money pledged at $83 million 83 millioner dollar stjal vi visst fra våre egne lommer og ga til utviklere som lager DRM-frie spill i 2012, og det var bare til ideer til spill på Kickstarter. Tør ikke tenke på hvor mye penger det er når man tar med salg av DRM-frie spill som har kommet ut. Gamer, slutt og bruk tid på Farmville og lag en sak om Torment i stedet! Endret 6. mars 2013 av radiohodet 11 Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) http://www.kickstart...des-of-numenera http://www.kickstart...longest-journey Å som vi stjeler! 83 millioner dollar stjal vi visst fra våre egne lommer og ga til utviklere som lager DRM-frie spill i 2012. http://arstechnica.c...5-amnesty-sale/ ~90% av alle som spilte World of Goo og Machinarium, to DRM-frie spill, piratkopierte spillet. Den jevne gamer stjeler helt vanvittig mye. 83 millioner dollar er ikke særlig mye sammenlignet med den multimilliardindustrien som dataspill er en del av. Gamer, slutt og bruk tid på Farmville og lag en sak om Torment i stedet! http://www.gamer.no/...escape-torment/ http://www.gamer.no/...and-2-studioet/ Endret 6. mars 2013 av ShampooMacTavish 5 Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Dette hadde ikke vært et problem hvis alle - du vet - ikke stjal alt hele tiden. Stjeler? Hvordan kan man pirate simcity? Byene er serverbaserte, det skulle vær utrulig vanskelig å pirate 1 Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 *Installer SimCity2k fra GOG i kveld lagt til lista* Spørs om det er lurt. GOG suppelerer DOS versjonen som er klart dårligere enn windows 95 versjonen Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Dette hadde ikke vært et problem hvis alle - du vet - ikke stjal alt hele tiden. Vel hadde ikke vært et problem om det ikke fantes forskjell i rikdom i verden. Men man kan jo drømme. Men se bort ifra at folk "stjeler" så er det jo bare ren dumhet fra EA/Maxis sin side. Er jo kipt når man sitter på hytta med alle ukebladene fra 90 tallet ferdiglest, skiene er knekt og snøscootern er fri for bensin og du bretter opp laptopen og ikke kan kose deg med SimCity fordi du ikke eier hytta til Røkke med innlagt internett og mobilt bredbånd er en ekstra utgift du ikke vil ha. 3 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) ~90% av alle som spilte World of Goo og Machinarium, to DRM-frie spill, spilte piratkopier. Den jevne gamer stjeler helt vanvittig mye. 83 millioner dollar er ikke særlig mye sammenlignet med den multimilliardindustrien som dataspill er en del av. De samme 90% kommer nå selvsagt til å kjøpe Farm... jeg mener Sim City. Du kan fint få en jobb hos EA i alle fall. 83 millioner dollar er vanvittig mye penger uansett hvordan man vrir og vender på det, og det bare for konsepter. Det er forøvrig SimCity vi snakker om her, ikke Call of Duty. Et Maxis uten EA kunne fint skrapet sammen nok penger på f.eks Kickstarter for å lage en ordentlig DRM-fri oppfølger som ikke var fordummet. Endret 6. mars 2013 av radiohodet 1 Lenke til kommentar
Fredelig Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Trist at et så fantastisk spill skal knuses av en slik unødvendig ting 2 Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 konstant Internett-tilkobling vil gagne spilleren... HAHAHAHAHA! ea er pina meg helt sprengt... bra at jeg ikke kastet bort penger på det her gitt... hadde egentlig tenkt å kjøpe et nytt sim city men ikke lengre. 2 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Dere som kjøper spillet betaler også for problemene som medfølger, så enkelt er det. Jeg støtter ikke alltid online, kjøper derfor ikke spillet, og blir aldri plaget med det. 5 Lenke til kommentar
Varizio. Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Dette hadde ikke vært et problem hvis alle - du vet - ikke stjal alt hele tiden. http://www.kickstart...des-of-numenerahttp://www.kickstart...longest-journeyÅ som vi stjeler!Games had the most money pledged at $83 million83 millioner dollar stjal vi visst fra våre egne lommer og ga til utviklere som lager DRM-frie spill i 2012, og det var bare til ideer til spill på Kickstarter. Tør ikke tenke på hvor mye penger det er når man tar med salg av DRM-frie spill som har kommet ut.Gamer, slutt og bruk tid på Farmville og lag en sak om Torment i stedet! Klarer ikke å se hvordan dette er relevant.. Vi gir ikke pengene til kickstarter spill pga de er DRM frie, vi gir pengene fordi vi er interessert i spill ideen deres og tror på dem at de kan gi ut et fullverdig produkt når prosjektet er ferdig. DRM ble laget for å sloss mot piracy og hadde det ikke vært piracy på så store høyder som det er i dag så hadde utgiverene vært snillere. Dessverre er det "suits" som sitter i ledelsen og de har tydeligvis ikke fått med seg memoen der hvor det står at vi som betaler for produktet FORVENTER et bedre produkt enn piratene. Personlig har jeg kjøpt mange spill som krever online-DRM der hvor jeg laster ned en torrent istedet for jeg vil ha "featurene" som de som ikke betaler har. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hadde vært skikkelig moro med et nytt SimCity, men med innebygd spyware og krav om konstant nettilkopling så får det heller være det samme. Dette hadde ikke vært et problem hvis alle - du vet - ikke stjal alt hele tiden. Mulig det, men jeg har ikke særlig sympati med EA heller. De gjør jo selv omtrent akkurat det samme som de forsøker å hindre alle andre å gjøre. De tar informasjon fra sine kunders maskiner og selger denne informasjonen til andre. Så spørsmålet blir jo om det er bedre med dobbeltmoral eller ingen moral? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 De samme 90% kommer nå selvsagt til å kjøpe Farm... jeg mener Sim City. Du kan fint få en jobb hos EA i alle fall. Jeg prøvde ikke å forsvare bruken av DRM-er, tvert imot misliker jeg dem sterkt, slik de fleste lovlydige spillere gjør. Men å tro at spillerne ikke ville piratkopiert dersom spill ikke hadde DRM-er er naivt og trangsynt. 83 millioner dollar er vanvittig mye penger uansett hvordan man vrir og vender på det, og det bare for konsepter. Det er forøvrig SimCity vi snakker om her, ikke Call of Duty. Et Maxis uten EA kunne fint skrapet sammen nok penger på f.eks Kickstarter for å lage en ordentlig DRM-fri oppfølger som ikke var fordummet. "Uansett hvordan man vrir og vender på det"? Alt er relativt, og hvorvidt 83 millioner dollar er "vanvittig mye penger" må ses i forhold til situasjonen. For et middels stort lands bruttonasjonalprodukt er 83 millioner dollar vanvittig lite penger, for en lottogevinst er det vanvittig mye. Uansett er det brødsmuler sett i forhold til hvor mye penger som faktisk er i denne bransjen. Om kun 10% av alle som er villige til å bruke kjøpekraft på "hardcore, innovative og DRM-frie spill" viste det på Kickstarter i fjor, er det fortsatt en overveldende mengde spillere som aldri åpner lommeboka når det kommer til kjøp av spill. Mange spill lider av dette, spill som fortjener livets rett - enten du liker disse spillene eller ikke. Jeg sier ikke at DRM er svaret, men jeg tror heller ikke at spillerne hadde gjort en helomvending og begynt å kjøpe langt flere spill om utviklerne ble "snillere". Det spillet som har fått mest penger på Kickstarter så langt er for øvrig Project Eternity, som fikk inn rundt 4 millioner dollar. En stor sum, men ikke nok til å lage spill i alle størrelser. Jeg vet ikke hvor stort budsjett Sim City hadde, men jeg kan se for meg at det er større enn de fleste Kickstarter-spill (er klar over at det er vanlig å vise til suksess på Kickstarter for investorer etter kampanjen). Om de kunne lagd et spill du likte for den samme summen er godt mulig, men det er faktisk et marked for strømlinjeformede spill som det er lett å sette seg inn i. Og om Maxis har lyst til å lage et slikt spill, et spill som mange tydeligvis er begeistret for, så burde de få lov til det uten å frykte at de mister over halvparten av inntektene sine til pirater. Men akk, slik er det ikke. Og jeg tror det først og fremst har noe å gjøre med spillernes holdninger heller enn utviklerne, selv om ingen parter er skyldfrie. 2 Lenke til kommentar
major_stuen Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Fungerer fint her ihvertfall. Starta det opp nå bare for å være sikker, og ser jeg har spilt 12 timer allerede.. Hjelp! Men er veldig gøy da. Så selv om jeg også vanligvis hater sånn DRM så anbefaler jeg alle å bare bite i det sure eplet og godta "always online" her, for det er verdt det! Men kjøp nøkkel i USA, 499,-/599,- for en digital kopi er alt for mye. Endret 6. mars 2013 av major_stuen Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Vel hadde ikke vært et problem om det ikke fantes forskjell i rikdom i verden. Men man kan jo drømme. Men se bort ifra at folk "stjeler" så er det jo bare ren dumhet fra EA/Maxis sin side. Er jo kipt når man sitter på hytta med alle ukebladene fra 90 tallet ferdiglest, skiene er knekt og snøscootern er fri for bensin og du bretter opp laptopen og ikke kan kose deg med SimCity fordi du ikke eier hytta til Røkke med innlagt internett og mobilt bredbånd er en ekstra utgift du ikke vil ha. Har du råd til hytte, ski og snøscooter har du helt sikkert råd til å betale en hundrelapp i måneden for mobilt bredbånd. Endret 6. mars 2013 av sthusby 2 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Siden det så og si alltid er så store problemer ift. spill, lanseringer og servere, kanskje det er på tide å si "første uken etter lansering spanderer vi og når alt er patchet opp og fungerer må du betale for å spille". Og hvor ble det av demoen, trialen osv.? Hmm nei, jeg liker ikke måten spillbransjen tjener penger på om dagen, det er tildels scamming til tider. Siste 2 år har jeg hatt en avtale med meg selv om å ikke kjøpe spill som ikke enten gir en god demo eller tidsbegrenset trial man kan prøve før kjøpet. Det ble et par kjøp for halvannet år siden men etter det har det stått støtt. Det har jeg virkelig spart mye penger og verdifull tid på. Inntil spillindustrien endrer praksisen blir det kun kjøpt 2-3 titler i nær fremtid. GTA5, FM5, GT6. Endret 6. mars 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå