Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spørsmål ang universitets-systemet

Anbefalte innlegg

Hei jeg går nå 2. år på UIS, dette har vært mer eller mindre et pauseår, dumt å si men sant, skolen har absolutt ikke blitt tatt seriøst nok, og det er nå på et punkt hvor det umulig kan taes igjen, ikke si hvor dumt dette var, for det vil bare irritere.

Det jeg lurer på er om jeg bestemmer meg for å drite i 1-2 fag nå dette året, og fokuserere på 1-2 som jeg kan ta igjen, kan jeg da fortsatt droppe å bli meldt opp til eksamen i de jeg driter i?

Og kan jeg da utsette 3.året for å ta et oppsamlingsår det egentlige 3. året og ta 3.året som et 4. år ?

Jeg søkte meg inn på 3årig bachelor studium da jeg søkte etter videregående.

Om noen har peiling settes det pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Universitetet har mennesker som er ansatt for å svare på spørsmål som dette. Send dem en mail, eller stikk innom og fiks en avtale med dem.

Mitt svar er at her, på UiB, kan jeg bestemme akkurat hva jeg vil opp i når jeg ønsker det og melder meg da på og av de eksamenene jeg ønsker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei! Jeg ville nok tatt tak i en studieveileder og det rimelig fort for det er frist for når man kan trekke seg fra eksamen. Nå kjenner jeg ikke til alle fakultetene ved UIS, men ha i tankene at f.eks TekNat har endret studieoppbygningen på de fleste studiene. Det kan medføre at fag du opprinnelig skal ha bare er tilgjengelig i f.eks 2 år til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...