pingubim Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hei der! Nå er jeg flyforbanna pga. mus feil på alle pcer jeg bruker datamusa mi på, og alle datamusene jeg bruker på min pc. Uansett hvordan mus jeg bruker på pcen min, blir noe helt rart, hvis jeg skal f.eks i et spill snu meg raskt, da reagerer ikke musa på en måte, den bare stopper helt opp, noe som ødelegger gameplayet mitt i cs, wow, cod, LoL osv. you name it. Noen her som har noen peiling på hva faen som feiler her? Lenke til kommentar
pingubim Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Ny musematte Har prøvd alt, ingenting funker :/ Uansett hvilken mus også, har prøvd begge laser og optisk mus også, hadde ingenting å si Endret 6. mars 2013 av pingubim Lenke til kommentar
ole a Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hvis ALLE mus har samme problemet som du sier, så kan du teste: A. Reinstallere usb drivere, evt gå inn i device manager og trykke uninstall på alle "generic usb hub", deretter Action -> scan for hardware changes. Da installerer den default drivere på nytt. B. Sjekke med ulike underlag? Har du en bestemt musematte du har brukt alle musene på, er det et bord? Lenke til kommentar
mna Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Har prøvd alt, ingenting funker :/ Uansett hvilken mus også, har prøvd begge laser og optisk mus også, hadde ingenting å si er ikke maskinen som henger? sjekk fps med fraps for eksempel. sett opp en liste over komponenter så er det litt lettere for folket her å komme med forslag\løsning. Lenke til kommentar
pingubim Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Hvis ALLE mus har samme problemet som du sier, så kan du teste: A. Reinstallere usb drivere, evt gå inn i device manager og trykke uninstall på alle "generic usb hub", deretter Action -> scan for hardware changes. Da installerer den default drivere på nytt. B. Sjekke med ulike underlag? Har du en bestemt musematte du har brukt alle musene på, er det et bord? Har prøvd å tatt ut musa fra pcen også, avinstallere driver, også putter jeg i musa og lar pcen installere driver, men skal prøve det du sier, bruker en vanlig X7 Gaming musmatte (soft, tøy), men har prøvd en "hardpad" musmatte og prøvd uten. ingenting som blir bra :/ er ikke maskinen som henger? sjekk fps med fraps for eksempel. sett opp en liste over komponenter så er det litt lettere for folket her å komme med forslag\løsning. dessverre, musa er slik ute på skrivebord og alt annet også, så er nok ikke no vits i å sjekke fps, har en Deltaco MS-703. Har hatt en Roccat kone som var helt likedan, og den der berømte Logitech musa, Endret 6. mars 2013 av pingubim Lenke til kommentar
ole a Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Har prøvd å tatt ut musa fra pcen også, avinstallere driver, også putter jeg i musa og lar pcen installere driver, men skal prøve det du sier, bruker en vanlig X7 Gaming musmatte (soft, tøy), men har prøvd en "hardpad" musmatte og prøvd uten. ingenting som blir bra :/ dessverre, musa er slik ute på skrivebord og alt annet også, så er nok ikke no vits i å sjekke fps Hvis du skal teste i spill, og du sier du spiller cs. Pass på følgende: cl_showfps 1 i console og se at du konstant har høy fps. slå av all muse aksellerasjon slik at ikke dette har noe å si. m_filter 0 i console, mouse filter "smoother ut bevegelsene" som kan gjøre rare ting noen ganger, derfor skrur vi dette av. Se at aksellerasjon er slått av i windows instillinger, og sett deretter disse launch options på cs: -noforcemaccel -noforcemparms du kan bare kopiere dette rett inn i launch options. For å sette launch options høyreklikker du på cs i steam bibloteket, klikker egenskaper og deretter "set launch options" husker ikke hva det står på norsk, da jeg alltid har hat steam på engelsk og er allergisk mot den norske steam versjonen :b Nå skal du ikke ha noe akkselerasjon på musebevegelsene i cs, og så lenge du har konstant javn fps, skal det ikke være noe tull. Du skal nå da snu deg like langt i cs selv om du beveger musen raskt eller sakte, så lenge du beveger den like langt. Dette er egentlig en ganske fin test for å se at ting fungerer som det skal :-) Lykke til! Endret 6. mars 2013 av ole a Lenke til kommentar
pingubim Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Hvis du skal teste i spill, og du sier du spiller cs. Pass på følgende: cl_showfps 1 i console og se at du konstant har høy fps. slå av all muse aksellerasjon slik at ikke dette har noe å si. m_filter 0 i console, mouse filter "smoother ut bevegelsene" som kan gjøre rare ting noen ganger, derfor skrur vi dette av. Se at aksellerasjon er slått av i windows instillinger, og sett deretter disse launch options på cs: -noforcemaccel -noforcemparms du kan bare kopiere dette rett inn i launch options. For å sette launch options høyreklikker du på cs i steam bibloteket, klikker egenskaper og deretter "set launch options" husker ikke hva det står på norsk, da jeg alltid har hat steam på engelsk og er allergisk mot den norske steam versjonen :b Nå skal du ikke ha noe akkselerasjon på musebevegelsene i cs, og så lenge du har konstant javn fps, skal det ikke være noe tull. Du skal nå da snu deg like langt i cs selv om du beveger musen raskt eller sakte, så lenge du beveger den like langt. Dette er egentlig en ganske fin test for å se at ting fungerer som det skal :-) Lykke til! Takk, men har alt dette fra før. så jeg skjønner ikke helt. skal avinstallere driver nå Lenke til kommentar
pingubim Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Hei der! Nå er jeg flyforbanna pga. mus feil på alle pcer jeg bruker datamusa mi på, og alle datamusene jeg bruker på min pc. Uansett hvordan mus jeg bruker på pcen min, blir noe helt rart, hvis jeg skal f.eks i et spill snu meg raskt, da reagerer ikke musa på en måte, den bare stopper helt opp, noe som ødelegger gameplayet mitt i cs, wow, cod, LoL osv. you name it. Noen her som har noen peiling på hva faen som feiler her? Hvis jeg ikke tar helt feil skjedde dette etter jeg satte i en Razer mus, og etterpå når jeg skulle bruke den vanlige musa mi, ble det slik. Hvis jeg ikke tar helt feil skjedde dette etter jeg satte i en Razer mus, og etterpå når jeg skulle bruke den vanlige musa mi, ble det slik. Nesten som om det er noe slags "virus" som har kommet og fucket opp mus enheter Lenke til kommentar
ole a Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 du har ikke noe gammel razer software som ligger å lurer i bakgrunnen? Type razer synapse eller lignende? Lenke til kommentar
pingubim Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 du har ikke noe gammel razer software som ligger å lurer i bakgrunnen? Type razer synapse eller lignende? Har sletta alt som har med mus å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå