ventaja Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Har lest mye om hvordan personer med utdanning innenfor IT er ettertraktet på arbeidsmarkedet. Jeg kan desseverre ikke studere noe annet innenfor IT fordi jeg ikke har realfag og det er ikke noe vits å ta opp de nødvendige fagene siden jeg har alltid vært dårlig i realfag. Beskrivelsen av studiet: Hva lærer du? Gjennom studiet lærer du å utvikle ditt visuelle blikk, dine tekniske ferdigheter og dine kreative evner. Du lærer om: • Webutvikling, interaksjonsdesign og multimedia • Planlegging og gjennomføring av en vellykkete løsninger som er visuelt attraktive og effektive • Design og programmering av ulike interaktive applikasjoner http://nith.no/bachelor/studieprogrammer/interaktivt-design Det kan hende jeg ser på et univierstet/høyskole i Norge som tilbyr lignende B.A. Jeg lurer på hva slags master burde man ta for å få gode jobbmuligheter? Er det gode jobbmuligheter for personer med kunnskap om webutvikling og design? Takker for svar! Lenke til kommentar
Markusjs Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Har lest mye om hvordan personer med utdanning innenfor IT er ettertraktet på arbeidsmarkedet. Jeg kan desseverre ikke studere noe annet innenfor IT fordi jeg ikke har realfag og det er ikke noe vits å ta opp de nødvendige fagene siden jeg har alltid vært dårlig i realfag. Beskrivelsen av studiet: Hva lærer du? Gjennom studiet lærer du å utvikle ditt visuelle blikk, dine tekniske ferdigheter og dine kreative evner. Du lærer om: • Webutvikling, interaksjonsdesign og multimedia • Planlegging og gjennomføring av en vellykkete løsninger som er visuelt attraktive og effektive • Design og programmering av ulike interaktive applikasjoner http://nith.no/bache...eraktivt-design Det kan hende jeg ser på et univierstet/høyskole i Norge som tilbyr lignende B.A. Jeg lurer på hva slags master burde man ta for å få gode jobbmuligheter? Er det gode jobbmuligheter for personer med kunnskap om webutvikling og design? Takker for svar! Med tanke på master, vet jeg at UiO har en som heter Informatics: Design, Use, Interaction http://www.uio.no/english/studies/programmes/inf-design-master/. I den kan man ta spesialisering i interaktivt design. Har selv søkt på Interaktivt design på NITH, og skal på åpen dag 19. mars. Du burde dra dit hvis du tenker på å søke, de kan sikkert svare på en del av spørsmålene dine. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Du kan vel strengt tatt studere Anvendt Datateknologi også. Krever bare studiekompetanse. Ang den masteren så som jeg ikke husker feil så går en kompis av meg på den. Skal sies at det var 15 plasser, men kun to som går der. Så de får hvert fall god oppfølging da Lenke til kommentar
Faller Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Når det kommer til interaktivt design er ikke master nødvendigvis fasiten for å få jobb. Det er også viktig å ha en portefølje som viser hva du har gjort og kan. Jeg studerer selv ved NITH (ikke ID), og kjenner derfor flere som studerer ID. Mange har opprettet egne bedrifter (enkeltmannsforetak osv) og tar jobber. Fordelen med det er at man tjener penger samtidig som en får erfaring fra næringslivet. Mvh Faller Lenke til kommentar
ventaja Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 Du kan vel strengt tatt studere Anvendt Datateknologi også. Krever bare studiekompetanse. Ang den masteren så som jeg ikke husker feil så går en kompis av meg på den. Skal sies at det var 15 plasser, men kun to som går der. Så de får hvert fall god oppfølging da Wow, bare 2 personer? Det må være herlig, da Det er jo minst 3 år før jeg må tenke på å ta en master, så skal tenke litt mer på det. Jo, jeg har tenkt på anvendt datateknologi. Har ikke lyst til å betale opp mot 90 000 kr i skolepenger, så HIOA er definitivt et alternativ . Problemet er at jeg har egentlig ikke lyst til å drive med noe som angår design, ettersom konkurransen for slike jobber alltid er mye høyere, og det virker som Anvendt Datateknologi handler om mer enn bare det. Takk for rådet Lenke til kommentar
ventaja Skrevet 12. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2013 Når det kommer til interaktivt design er ikke master nødvendigvis fasiten for å få jobb. Det er også viktig å ha en portefølje som viser hva du har gjort og kan. Jeg studerer selv ved NITH (ikke ID), og kjenner derfor flere som studerer ID. Mange har opprettet egne bedrifter (enkeltmannsforetak osv) og tar jobber. Fordelen med det er at man tjener penger samtidig som en får erfaring fra næringslivet. Mvh Faller Ja, du har vel rett. Det er også skummelt å tenke på, men samtidig er det bra. Jeg tenkte å ta en master for å få mer spesialisert kunnskap, men som du sa er vel erfaring det aller viktigste. Men jeg tror jeg skal velge Anvendt Datateknologi istedenfor. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Faller Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Jeg sier ikke at du skal velge en av delene. Hvis du tar en master for å spesialisere deg er det veldig bra det! Uten tvil. Men det er viktig å tenke på portefølje også Mvh Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå