Paul R Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hei..sitter her med en 3 mnd gammel HP Pavilion m6 med Win7 hvor det, etter at jeg måtte ta en full recovery, er umulig å få miniprogrammene Vær og Valuta til å fungere. Når jeg dobbeltklikke på de for å få de lagt på skrivebordet, kommer det opp: "Kan ikke kople til tjenesten" Dette fungerer på min andre laptop med Win7. Noen god ide om hva som kan gjøres ? Har snakket med HP support, men de kunne ikke finne løsning :-( Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Har du en mulighet til å avinstallere dem og reinstallere dem igjen? Og - er dette noe som fulgte med fra HP? (Har du sjekket om det kanskje finnes andre alternativer?) Jeg regner med at maskinen har kontakt med internet ... (?) Lenke til kommentar
Paul R Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Har du en mulighet til å avinstallere dem og reinstallere dem igjen? Og - er dette noe som fulgte med fra HP? (Har du sjekket om det kanskje finnes andre alternativer?) Jeg regner med at maskinen har kontakt med internet ... (?) Svar: Har prøvd å avinnstallere de og innstallere de på nytt..hjalp ikke. Disse miniprogrammene er noe som følger med Win7 Jo da, har kontakt med Internett ja :-) Så det er ikke problemet. Og det fungerer fint på min andre (litt eldre laptop) med Win7 Men jeg fant ett her som virker :-) http://www.bstensrud.com/weather/ Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Ahh, jeg lurer på om ikke 'miniprogram' i denne konteksten er det samme som 'gadgets' på engelsk ... Vel, i fjor sommer (?) ble det oppdaget et sikkerhetshull i Windows 7-støtten for dette, og jeg tror det etter hvert kom en 'patch' via Windows Update som disabled alle gadgets. Eller ble det bare lagt ut en FixIt-patch som man kunne bruke hvis man ville? Uansett, gadgets er nå å betrakte som en potensiell sikkerhetsrisiko på Windows 7 (og Vista) og det anbefales at man ikke bruker dem. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå