FiShappens Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg går på en "zig-zag" diet der jeg varierer inntaket av kcal for å holde metbolismen oppe. Jeg har en 900 kcal, 1100 kcal, 1300 kcal og en 1500 kcal diett. Jeg velger å legge ut dietten min så andre kan komme med tips til den.. dvs at carbs inntaket er for lavt osv... 1100 Kcal Diet Frokost: -Protein shake = 24g protein, 120 kcal -3 Eggehviter = 12g protein, 48 kcal Lunsj: -Skyr yoghurt (170g) = 17g protein, 184 kcal, 26 carbs Middag/pre-workout: -2 Laksefilet (125g/stk) = 46g protein, 474 kcal, 16g fett -Toasta skive (fullkorn) = 6g protein, 137 kcal, 12g carbs /m Sweet chilli og/eller salat Kvelds/post-workout: -Cottage cheese (100g) = 17g protein, 85 kcal -Protein shake = 24g protein, 120 kcal Jeg prøver å holde et lavt carb inntak slik at kroppen venner seg til å ta mere energi fra fett og proteiner. Altså 1g protein= ca 4 kcal, men kroppen bruker mye energi på å behandle proteiner slik at 25% av kcal'ene blir bukt i denne prosessen, altså en proteinshake som inneholder ca 30g proteiner og 120 kcal inneholder egentlig rundt 90 kcal Alle tips rundt diet og trening i cutting perioder tas godt imot Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Hvor mye veier du/hvor høy er du/hva er målet ditt? Uansett: Spis mer grønnsaker. Lenke til kommentar
xelp Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 For de fleste voksne menn vil 1100-1500 være altfor lavt, men må nok ha litt mer stats ja. Når jeg selv cutter ligger jeg på 1800 på fridager, og 2000-2100 på treningsdager. Lavere vil jeg absolutt ikke gå, og jeg er 180 høy - 77 kg. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 (endret) Legg på mer kcal. Legg inn mer av for eksempel havregryn og grønnsaker. Du trenger heller ikke så mye proteiner (146 gram!!!). Omtrentlig 1 gram pr kg kroppsvekt er mer enn nok. Med det kaloriinntaket blir du garantert slapp og vil miste mye muskelmasse. Ha tålmodighet og gå ned saktere slik at du unngår å miste muskelmasse. Få en kostholdsekspert til å hjelpe deg, istedet for å lage en anoreksiamiks på egen hånd. Sorry, men dette er du milevis fra å ha nok kunnskaper om . Endret 9. mars 2013 av RattleBattle Lenke til kommentar
xelp Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Legg på mer kcal. Legg inn mer av for eksempel havregryn og grønnsaker. Du trenger heller ikke så mye proteiner (146 gram!!!). Omtrentlig 1 gram pr kg kroppsvekt er mer enn nok. Med det kaloriinntaket blir du garantert slapp og vil miste mye muskelmasse. Ha tålmodighet og gå ned saktere slik at du unngår å miste muskelmasse. Få en kostholdsekspert til å hjelpe deg, istedet for å lage en anoreksiamiks på egen hånd. Sorry, men dette er du milevis fra å ha nok kunnskaper om . Om han faktisk skal ligge så lavt på kaloriene er det ikke helt out of this world med 146 gram proteiner. 2 Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Å fjerne TEF-kcal fra regnestykket er ille drøyt. Doble kcalinntaket om du skal stimulere metabolismen din, hvertfall. Is this serious? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 En modifisert PSMF, denne dietten er det ingen problemer med så lenge du trener forsiktig og ikke kjører dietten lengre enn en måned. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Hvorfor ligger du så lavt i kcal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå