Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

virus på datan?

Anbefalte innlegg

For noen dager siden dukket det opp et lite tegn som satt fast på skjermen,tegnet vokser mer og mer dag for dag,hva er dette? er det virus?

det startet med ca 1 mm str og nå er det omtrent en 1 cm i diameter.Jeg ser at det begynner å komme andre steder på skjermen også. fargen på det er grønn og svart..noen som vet hva det er og hvordan jeg kan få det bort?

lagt ved bilder

post-268050-0-00764000-1362567132_thumb.jpg

post-268050-0-28191300-1362567261_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen dager siden dukket det opp et lite tegn som satt fast på skjermen,tegnet vokser mer og mer dag for dag,hva er dette? er det virus?

det startet med ca 1 mm str og nå er det omtrent en 1 cm i diameter.Jeg ser at det begynner å komme andre steder på skjermen også. fargen på det er grønn og svart..noen som vet hva det er og hvordan jeg kan få det bort?

lagt ved bilder

Artig.. Når oppstår tegnet? Hvis du starter maskinen på nytt, når dukker tegnet opp? Før eller etter Windows-login?

Lenke til kommentar

det er der fra start av,altså før log in.

Hvis merket er der før du i det hele tatt har startet opp Windows er det lite sannsynlig at det er skadevare som forårsaker dette.. Fjern skjermkort-drivere og installer dem på nytt er min anbefaling.

hvordan finner jeg ut hvilket skjermkort jeg har?pcen er ca 2 år gammel.

Sjekk enhetsbehandling... Windowsknapp+Pause --> Device Manager (Enhetsbehandling på Norsk).. Skjekk under Skjermkort

Lenke til kommentar

Nvidia Geforce 315M kan det være denne? har ikke noe som heter skjermkort når jeg går inn på enhetsbehandling kun skjerm adaptere

Det er ikke selve skjermen din som har fått merket på seg?

Ser ut som om du tok bilde av skjermen, og ikke brukte "printscreen" når du la ut bildet.

ja jeg tok bilde ,for når jeg prøvde å ta printscreen kom det ikke med.det er ikke hakk i skjermen,men det ligger liksom imellom skjermglasset og det man ser på pcen,rare greier
Lenke til kommentar

Nvidia Geforce 315M kan det være denne? har ikke noe som heter skjermkort når jeg går inn på enhetsbehandling kun skjerm adaptere

GeForce 315M er korrekt.

Men som nevnt ovenfor, ta et skjermbilde ved hjelp av Print Screen. Trykk Prt Sc-knappen og åpne opp paint og trykk ctrl+v for å lime inn bildet og se om merkene er der også.

Og du er sikker på at du ser merkene med en gang du starter maskinen? Altså før du ser Windows-loadingen?

Lenke til kommentar

GeForce 315M er korrekt.

Men som nevnt ovenfor, ta et skjermbilde ved hjelp av Print Screen. Trykk Prt Sc-knappen og åpne opp paint og trykk ctrl+v for å lime inn bildet og se om merkene er der også.

Og du er sikker på at du ser merkene med en gang du starter maskinen? Altså før du ser Windows-loadingen?

merkene er ikke der når jeg tar print screen,det prøvde jeg i stad før jeg la ut emne , så måtte ta bilde med mob i stedet.ja det er der helt fra start av.
Lenke til kommentar

merkene er ikke der når jeg tar print screen,det prøvde jeg i stad før jeg la ut emne , så måtte ta bilde med mob i stedet.ja det er der helt fra start av.

Når du tar printscreen får du opp det bildet som skjermkortet ditt sender til skjermen din. Altså om den prikken ikke er der når du tar printscreen er det ikke skjermkortet det er noe galt med, men skjermen din. Anbefaler deg å prøve å koble til en annen skjerm :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...