Cooky Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Det jeg er ute etter er en Luftpistol, BB-gun, eller lignende, som jeg kan bruke til å lære meg selv til å bruke, demontere og sette sammen igjen en vanlig ekte pistol. Typisk gjerne en Semi-automatisk Glock 17 f.eks. - Hva eller hvilken luftpistol vil dere anbefale til dette formålet? - Er det noen forskjeller på pistoler (vanlig og semi-automatiske) når det kommer til hvordan man bruker, demonterer og setter de sammen igjen? I så fall hvordan? - Hvilken pistol/type pistol ville dere selv anbefale med tanke på demontering, sette sammen igjen og bruk? Og hvorfor? - Hvordan er det med lyddempere når det kommer til f.eks en vanlig semi-automatisk Glock pistol? Er det avhengig av hvilken type pistol det er snakk om, når det kommer til valg av lyddempere? Endret 5. mars 2013 av Cooky Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Demontering av en luftpistol vil ikke fungere som opplæring til å demontere en glock ettersom de internt, vil fungere på helt forskjellige måter. Nå skal det sies at Glock'er er helt sykt enkle å fieldstrippe. Det er sånn ca 4 deler med mindre du skal demontere avtrekkeren og sånn (sleide, reklyfjær, pistolgrep og løp?) Du kan lære teorien ganske godt ved å se på youtube videoer om så var. Har ingen Direkte erfaring med Glock, men basert på instruksjonsvideor så ser de enkstremt enkle ut å vedlikeholde. Å demontere en Glock er nok helt anneledes enn å demontere andre pistoler, de kan se relativt like ut på utsiden, men internt er det som regle helt annerledes, så det er ingen guide til å lære en "universal" metode for det. Når det gjelder lyddemper så antar jeg du må ha et løp som er gjenget for det. Vet ikke om de leveres slik fra Glock, men det finnes tredjepartsløp du får kjøpt. Google litt på det. Endret 5. mars 2013 av MrLee Lenke til kommentar
Cooky Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Når det gjelder lyddemper så antar jeg du må ha et løp som er gjenget for det. Vet ikke om de leveres slik fra Glock, men det finnes tredjepartsløp du får kjøpt. Google litt på det. Hva er et tredjepartsløp? Fant ingenting, enn noen treff på noe skisportsgreier når jeg googlet det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå