Shulgin Skrevet 19. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2003 Gadd ikke quote, for det er posten rett ovenfor jeg sikter til. Jeg kan ikke mye om slikt, men logikken min sier meg at om et spill hadde kostet 100-200 kroner, hadde dem vært mye dårligere. Hvordan kan man utvikle gode spill om man bare har penger til 1/3 av ressursene man hadde hatt om kundene hadde betalt 500 kroner? Jeg skjønner fint folk laster dem ned først for å se om dem liker dem, men personlig har jeg aldri blitt skuffet etter å ha betalt 400 kroner for et spill en anmelder her i Gamer.no har likt. Så gode og utfyllende som omtalene er her i gården, vet jeg som oftest om jeg vil like det eller ei. Derfor laster ikke jeg ned spill ulovlig lenger. :-) Beklager avsporingen. Lenke til kommentar
Bansh Skrevet 19. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg tror de fleste laster ned spilla fordi de ikke har råd til å kjøpe alle spilla de liker. Hvis du har råd til et spill og bare laster det ned i steden, da er man jo en ordentlig drittsekk! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2003 Det som er latterlig her er dobbeltmoralen, vet flere som er såkalte antipirater som driver med nedlasting selv om de later som de ikke gjør det her. Syntes det blir for dumt. Vel, om vi driver med piratkopiering, så er det en privat sak, ikke noe som skal taes opp på dette forumet. Dessuten prøver folk å holde seg til retningslinjene og da blir alle spørsmål om hvor man kan laste ned spill, cracks osv. slått hardt ned på av brukere... Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 19. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2003 Alle som er seriøs fan av data spill og bor i norge, må jo laste de ned. De kommer jo ofte flere måneder i forveien ut i statene. Samtidig, så kjøper alle som er seriøs fan av data spill, spill de synes fortjener å bli kjøpt også. For min del spiller det ikke noen rolle om jeg laster ned spillet i fullversjon eller demo, er det et dritt spill, spiller jeg det ikke lenge uansett, og er det bra, så kjøper jeg det når det omsider kommer i butikkene her. Tror og håper dette gjelder flere. Folk som kun spiller pirat spill, har en slett holdning og viser vanvittig lite respekt til disse menneskene (spill makerne), som bringer oss så utrolig mange timer med prima underholdning. Er det en industri som virkelig fortjener all den fortjenesten de kan få, så er det dataspill industrien! Og dette argumentet om at spill er dyrt... Bare sprøyt spør du meg. La oss si du spiller et spill i femti timer, noe som er lite egentlig, så betaler du rundt 9 kroner per time hvis spillet koster 450 spenn. Ta en kino f.eks, da begynner det å bli dyrt per time underholdning... Lenke til kommentar
Ghostrider Skrevet 20. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2003 Går ikke ann å ta ut 499kr av en minibank dahhh. Kommer bare sedler ut der. Nei, men du skjønte hva han mente? Et tips H1NRIK: Les anmeldelsene her. Da får du vite hvilke spill som anbefales av profesjonelle spillere. Selvom det er anbefalt av _profesjonelle_ spillere *duh*, så er ikke det en garanti for at spillet er bra. Det er med disse anbefalingene som det er med karakterer på norsk stil. Samme verk kan få alt fra 1-6. Smak og behag, hvor demoen er en aperitif Lenke til kommentar
ZeZar is BACK Skrevet 20. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2003 Syns dere kan laste ned demoen, spille den, er det bra, kjøper du, dårlig la vær. Erke noe vits å laste ned fullverjonen for å prøve spillet, det er det man har demoer til! Dessuten støtter man hjemmesiden til personen som legger ut spillet, ULOVLIG! Lenke til kommentar
En Tiger Skrevet 20. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2003 Hvis noen klager på prisene så synker de ihvertfall ikke ved at alle laster ned og ingen kjøper noen. Da må produsentene øke prisen på spill for å dekke produksjonskostnadene. Så hvis alle bare laster ned og ikke kjøper etterpå, kommer man inn i en ond sirkel. Jeg for min del skjekker ut www.pregaming.com en del for å finne demoer av kommende spill, for så og laste dem ned, teste de. Evt etter litt testing begynner jeg å spare penger til å kjøpe det når det kommer ut. Føler at det er en bra oppskrift. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 20. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2003 Det som er kluet er som følgende: De som lager spillene klager på at det er så mye piratkopiering, at de er nødt til å ta den prisen for spill og programmer for å ikke gå i tap. De som driver med piratkopiering, gjør det som oftest fordi de ikke har råd til å kjøpe spillet. Mener at om spillene hadde blitt billigere, så hadde folk hatt råd til å kjøpe dem, og da gjort det isteden for å laste det ned. Et annet veldig godt argument lenger opp her, er det at spillene kommer jo ut i Norge, når det er gammelt nytt i statene. Why ??? Ikke så rart hvis du f.eks har ventet 5 år på f.eks Duke Nukem Forever, og så vet du at spillet er gitt ut, og at du må vente et par måneder til for at det kommer til Norge......... Klart du henter det ned da! Kjøper selv spillene jeg mener fortjener det! -z00l- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå