FiShappens Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Jeg driver å setter opp en nettbutikk på mitt domene som er kjøpt med one.com. Jeg har installert opencart i siden men når jeg går inn på mitt domene kommer det bare opp en one.com reklame som sier at domenet hostes av one.com. Jeg har kontaktet support fra one.com men dem er til ingen nytte. Kan noen hjelpe? Edit: Jeg bruker filezilla til å laste opp Opencart versjon 1.5.4.1. Endret 7. mars 2013 av FiShappens Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Prøv å slette alt som er i FTP-mappen før du laster opp OpenCart. Og husk, du skal laste opp alt som befinner seg inni "upload"-mappen når du åpner OpenCart arkivet. Endret 5. mars 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
FiShappens Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Takk for svar! Jeg vil prøve det du sier og sende en tilbakemelding når jeg vet om det funket. Jeg syns jeg husker at FTP-mappen var tom når jeg lastet opp alle filene i upload mappen... hmmm.. Lenke til kommentar
FiShappens Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Jeg slettet alle filene i FTP serveren og lastet opp Opencart på nytt. Jeg installerte Opencart ved å gå til MYPAGE.com/install/index.php. Installasjonen var vellykket men hver gang jeg går inn på siden min vises one.com standard siden.. Jeg fikk denne meldingen fra one.com men forstår knapt noe av hva de mener, kanskje noen kan hjelpe meg? Melding fra one.com: Du har ikke nogen index fil på weyhoo.com, derfor vises One.com standard siden. Hvis du får en fejl når du omdøber din .htaccess fil så skyldes det at vi ikke understøtter de linjer der starter med Options. Sæt en # foran de linjer, og så vil du kunne bruge .htaccess filen. Med vennlig hilsen Gustav One.com Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Du må ha en fil som heter f.eks index.php i roten (mypage.com/index.php). Nå ligger det kanskje en index.html eller lignende som one.com har lagt der når du bestilte hosting. Har du en fil som heter .htaccess i roten til websiten? Lenke til kommentar
FiShappens Skrevet 7. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2013 Jeg er ganske ny på dette her... Kan du forklare meg hvor jeg kan finne roten? evt litt fremgangsmåte? Setter virkelig pris på hjelpen Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Roten er en katalog som heter f.eks www, eventuelt så er det den katalogen du kommer til når du logger inn med FTP. Jeg kjenner ikke hvordan one.com har løst det. Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Bruker selv one.com. Roten er den øverste mappen liksom, I denne mappen skal alle filene dine ligge, inkludert index.php. Kundesupporten skrev du ikke hadde en slik index.php fil på serveren din. Jeg lastet ned opencart og så innholdet, jeg ser at .htaccess er en tekstfil. Altså .htaccess.txt. Prøv å endre navn på den slik at det kun blir .htaccess. Endret 7. mars 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
FiShappens Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 Jeg ser ingen index.php eller noen .htaccess fil i roten. Hvordan lager jeg disse filene evt. en link hvor jeg kan laste de ned? Skal .htaccess filen ligge i roten? Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) index.php og .htaccess følger med OpenCart som du laster ned. Det ligger inni "upload"-mappen. Du skal altså laste opp innholdet i mappen, ikke selve Upload-mappen. Er du sikker på at du har gjort det rett? Endret 8. mars 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
FiShappens Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 Jeg har lastet ned Opencart 2 ganger men aldri sett noen index fil eller .htaccess fil i upload mappen. Jaja, kanskje det bare var bad luck to ganger. Skal prøve å laste ned Opencart igjen å se om filene er der Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) FiShappens skrev (På 8.3.2013 den 9.49): Jeg har lastet ned Opencart 2 ganger men aldri sett noen index fil eller .htaccess fil i upload mappen. Jaja, kanskje det bare var bad luck to ganger. Skal prøve å laste ned Opencart igjen å se om filene er der Virkelig? Dette er i alle fall rett link: https://github.com/o...ve/v1.5.5.1.zip Åpne zipfilen, og naviger til opencart-1.5.5.1 - > upload > alt som er her inne skal lastes opp. Og der ser du at det ligger en index.php fil. Endret 8. mars 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
FiShappens Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Jeg lastet ned Opencart igjen. Nå var index.php i upload mappen men der var ingen .htaccess fil... Lastet ned Opencart v1.5.5.1 fra http://www.opencart....wnload/download Edit: Laster ned fra din link nå Edit 2: Skal der ligge noen .htaccess fil i upload mappen? Endret 8. mars 2013 av FiShappens Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) FiShappens skrev (På 8.3.2013 den 9.56): Jeg lastet ned Opencart igjen. Nå var index.php i upload mappen men der var ingen .htaccess fil... Lastet ned Opencart v1.5.5.1 fra http://www.opencart....wnload/download Laster ned fra din link nå Det er samme nedlastningslink. Det ligger en .htaccess.txt fil der. Men ikke tenk på det nå, prøv bare å upload, det viktigste er at index.php er der. Endret 8. mars 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
FiShappens Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 Sletter innholdet i FTPen og laster opp alt på nytt inkl. index.php.. men fant merkelig nok ingen .htaccess fil. Lenke til kommentar
FiShappens Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) alt er lastet opp men nå får jeg en beskjed som sier: The requested URL /install/index.php was not found on this server. Jeg så etter install mappen og index.php i mappen. De var der!? Hva kan være problemet? Edit: Glem det Endret 8. mars 2013 av FiShappens Lenke til kommentar
FiShappens Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 disse filene mangler visst.. Kan jeg endre config-dist.php til bare config.php mon tro fant config-dist.php der config.php manglet. /customers/6/c/2/weyhoo.com/httpd.www/config.php /customers/6/c/2/weyhoo.com/httpd.www/admin/config.php Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 FiShappens skrev (På 8.3.2013 den 10.20): disse filene mangler visst.. Kan jeg endre config-dist.php til bare config.php mon tro fant config-dist.php der config.php manglet. /customers/6/c/2/weyhoo.com/httpd.www/config.php /customers/6/c/2/weyhoo.com/httpd.www/admin/config.php Vanligvis blir de om til config.php når du går igjennom installasjonen, men hvis ikke, så prøver du å endre til config.php, kan hende du må skrive inn mysql-info manuelt. Lenke til kommentar
FiShappens Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 (endret) Tusen takk for all hjelp! Siden er idyllisk oppegående og jeg er fornøyd.. Da gjenstår bare tema og produkter. Noen tips til stilige temaer? helst med fargene oransj og grønt siden det er fargene på logoen. Siden skal være på norsk Endret 8. mars 2013 av FiShappens Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 FiShappens skrev (På 8.3.2013 den 10.36): Tusen takk for all hjelp! Siden er idyllisk oppegående og jeg er fornøyd.. Da gjenstår bare tema og produkter. Noen tips til stilige temaer? helst med fargene oransj og grønt siden det er fargene på logoen. Siden skal være på norsk Ingen problem, og selv takk. Var på utkikk etter en web-platform til bruk til salg. Følger det ikke med temaer og kanskje farger du kan endre på selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå