efikkan Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg har ingen Mac selv, men jeg foreslår du leser dette, og at du prøver å diagnostisere problemet neste gang det inntreffer. Se om signalstyrken varierer. Når du mister forbindelsen, er det fordi signalstyrken faller, eller slutter routeren å svare? (kjør en ping 192.168.1.1) Er det forresten andre sterke nettverk i nærheten? Det kan være verdt et forsøk å endre wifi-kanal, og eventuelt senderstyrke. Til flere sterke signaler det er i nærheten til mer håpløst er trådløst nettverk. Sjekk også gjerne hvilken frekvens som brukes, siden mikrobølgeovner kan ødelegge for signalkvaliteten. Som nevnt over, er det mulig så legg kabel, det er uten tvil verdt det. Og om du så ønsker trådløst internt i stuen din, så legg kabel dit og sett opp et eget aksesspunkt slik at signalstyrken blir betydelig kraftigere enn alle naboer. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 11. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2013 Takker for svaret. Det er en del trådløse nettverk her i nærheten ja. Ett par som er veldig sterke. Jeg skulle gjerne ha prøvd å endret kanal, men jeg kommer meg ikke inn på routeren :/ Kabel hadde nok vert det beste, ja. Men jeg har både en Apple iPad og en Apple TV, og de trenger tilgang til trådløst nett :/ Men jeg ser at jeg har en liten boks hvor det går 2 nettverkskabler som er plugget inni. Tre linjer (Phone - Line - ADSL) Så jeg tror jeg har noen muligheter her? De to av de tre som er opptatt er "Line" og "ADSL". Men når jeg følger ledningene, så finner jeg endene avkappet og sammerullet, så de er altså ikke i bruk. Aner jeg noen muligheter her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå