Gå til innhold

[Løst] 120mm/140mm lyd/kraft vifter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- og til opplysning, det er ett system som skal inn i 550D kabinettet fra corsair. det skal brukes viftestyring. det er kabinettvifter jeg trenger. Har lukket vannkjøling allerede som kom fra komplett med 2 stk. 120SP vifter fra corsair.

Noe mer du lurer på? still spørsmål!

Lenke til kommentar

Scythe Slipstream og Noctua flytter ihvertfall mye luft utifra spesifikasjonene. Slikt skal man ta med en klype salt, men går utifra at det stemmer sånn noenlunde. Både Slipstream og Noctua er relativt støysvake, men sistnevnte er i en egen klasse da de bruker en bedre lagerpatent. Slipstream bruker glidelager og MTBF/levetid er 30.000 timer, mao. fem ganger så kort, ifølge produsent ihvertfall. Glidelagre kan også være dårlig egnet til horisontal montering da lagrene slites fortere.

Techbay har salg på disse Noctua-viftene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har 8 vifter fra Noctua i mitt kabinett, to er på CPU kjøleren. Det er 3 140mm vifter og 5 120mm vifter. Når jeg har CPU viftene på automatisk styring fra hovedkortet og resten av viftene på det laveste hører jeg så vidt at pcen er på. Legger merke til harddiskene selv med viftene på fullt. Jeg skal etterhvert bytte ut alle 120mm viftene med 140mm fra Noctua siden de flytter bra for å være så stillegående. Det eneste jeg kan si som er negativt med Noctua viftene er fargene, passer ikke godt inn i mitt svarte kabinett. Men er meget fornøyd med Noctua.

Lenke til kommentar

There you go:

NB BlackSilent PRO PL2 120mm

http://techbay.no/product.html/noiseblocker-vifte-blacksilent-pro-pl2-120x25?category_id=93

NB BlackSilent PRO PK2 140mm

http://techbay.no/product.html/noiseblocker-vifte-blacksilent-pro-pk2-140x25?category_id=94

...driver å bygger meg en akseptabelt stille PC nå (IMHO er <25dB OK - helst nærmere 20), og gikk for overnevnte vifter - har ingeting å klage på.

Overnevnte vifter er av kvalitet (MTBF 160.000 timer), og flytter greit med luft i forhold til støyen.

Ellers så har vi jo Delta GFB1212VHW: 120x76mm, 3550/3200 RPM, 31.80W, 2.65A, 374,3m³/hour (220.29CFM) 59dB <- på papiret særdeles bra med hele 220CFM @ "bare" 59dB, men i praksis helt uutholdelige.

Måtte bare nevne dem uti fra emnetittelen - har 2 av dem i serveren min (med viftekontroll). :green:

(YouTube).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...