Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner en som har brukt filtere fra Cokin og disse ga et ganske kraftig rødt fargestikk i alle bildene i forhold til mine filtre fra Lee som er helt fargenøytrale.

 

Dog kan dette justeres bort i etterkant og spesielt enkelt hvis man skyteri RAW, men jeg foretrekker nok Lee sine filtre selv.

 

Han hadde Cokin Z-fatning(?) og han var ikke spesielt fornøyd med denne heller da det var lyslekkasje inn mellog filter og objektiv.

Lenke til kommentar

Har sjølv Cokin P Serien med ND8 og GND 8 Soft. Skal snart skaffe meg GND 8 Hard sida Soft har altfor mjuk overgang.

 

Har testa filtera no i nokre veker og kan seie at å bruke desse åleine gjer nesten ingen fargestikk, det begynner å vise fram når du stacker dei oppå kvarandre, men dette er fult mulig å få endra i photoshop eller lightroom.

 

Angåande kjøp, så foreslår eg som oftast ebay. Holdaren og mountringen (uoriginalt kopi) koster rundt 2-3 dollar (fri frakt, men tar rundt 3-4 veker frå Hong Kong). Kjøpte også mine Cokin P Filtera frå USA og Storbritannia på Ebay. Kosta rundt 190 kr (med frakt) for ND8 frå USA og 180 kr (med frakt) for GND8 Soft frå Storbritannia. Desse tok rundt 2 veker å frakte. På fotovideo.no kosta det same rundt 300-400 kr per stykk, uten frakt.

Endret av MPC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...