josteinsen Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Vurderer å gå til innkjøp av Cokin P sett og ett par adapter ringer. Er det noen som har positive eller negative erfaringer med dette systemet? Lenke til kommentar
Bjørn Johnsen Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Har hatt det noen månder nå. Har grei erfaring med filterne hit til. Men har opplevd noen tilfeller av fargestikk i direkte sollys. 1 Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 Har hatt det noen månder nå. Har grei erfaring med filterne hit til. Men har opplevd noen tilfeller av fargestikk i direkte sollys. Med graderte ND filter? Lenke til kommentar
Bjørn Johnsen Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Japp.. Men finnes andre filtere som passer rett oppi holderen. Men husker ikke i farta hva dem heter lenger.. 1 Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 Fotovideo har mange av dem som sikkert kan være artige, men det er først og fremst graderte nd filter jeg trenger nå når solen blir sterkere og det blir endel landskapsfoto Lenke til kommentar
Bjørn Johnsen Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Fleste av gangene jeg har brukt det, så har det funket kjempe fint. Har bare opplevd det noen få ganger at jeg har fått fargestikk. Tror det har litt med hvordan man vinkler filteret mot solen. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Kjøp ND grad hard edge. Les disse siste trådene om firkanfiltere og holdere; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1490948 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1484397 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1492244 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1493078 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Kjenner en som har brukt filtere fra Cokin og disse ga et ganske kraftig rødt fargestikk i alle bildene i forhold til mine filtre fra Lee som er helt fargenøytrale. Dog kan dette justeres bort i etterkant og spesielt enkelt hvis man skyteri RAW, men jeg foretrekker nok Lee sine filtre selv. Han hadde Cokin Z-fatning(?) og han var ikke spesielt fornøyd med denne heller da det var lyslekkasje inn mellog filter og objektiv. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Jeg har Cokin P filterholder og Polafilter. Helt uovertruffent bra til prisen, men på generell basis helt ok Lenke til kommentar
MPC Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 (endret) Har sjølv Cokin P Serien med ND8 og GND 8 Soft. Skal snart skaffe meg GND 8 Hard sida Soft har altfor mjuk overgang. Har testa filtera no i nokre veker og kan seie at å bruke desse åleine gjer nesten ingen fargestikk, det begynner å vise fram når du stacker dei oppå kvarandre, men dette er fult mulig å få endra i photoshop eller lightroom. Angåande kjøp, så foreslår eg som oftast ebay. Holdaren og mountringen (uoriginalt kopi) koster rundt 2-3 dollar (fri frakt, men tar rundt 3-4 veker frå Hong Kong). Kjøpte også mine Cokin P Filtera frå USA og Storbritannia på Ebay. Kosta rundt 190 kr (med frakt) for ND8 frå USA og 180 kr (med frakt) for GND8 Soft frå Storbritannia. Desse tok rundt 2 veker å frakte. På fotovideo.no kosta det same rundt 300-400 kr per stykk, uten frakt. Endret 7. mars 2013 av MPC Lenke til kommentar
Dafflus Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Har p serien. Og merker ingen fargestikk når eg bruker et filter. Blir litt mer "ullent" viss eg bruker flere. Men kosta jo mindre en en dolly pizza så følte det var verdt det. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Dårlige filter avslører seg ganske enkelt i motlysbilder og der det er sterke fargekontraster/overganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå