Gå til innhold

Alternativ til Age of Empires II?

Anbefalte innlegg

Har spilt AoEII i noen år nå og begynner å bli litt lei de dårlige lydene og den dårlige grafikken. Forsøkte meg på Settlers 7, som var fint og pent og mer enn nok komplekst for min del. Har også forsøkt (såvidt) en Total War-variant.

Har nå lagt inn AoEIII men er ikke helt det store det heller i forhold til AoEII synes jeg. Blir for teit med trade routes og hente ting fra hjemlandet ditt osv. AoEII var mer enn nok komplekst og minst mulig magic og trolldom.

Noen som kjenner til noe lignende alternativ som har hakket bedre grafikk enn AoE-serien? Likte egentlig Settlers 7, men det var jo ikke skikkelig krigføring på lik måte som AoE + at det kunne gå sinnsykt tregt (prøvde dog ikke multiplayer noe særlig). Det må være bang on få folk, resurser, få opp murer og bygg forsvar, angrip. :p

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Sid Meier's Civilization V

Dette er et bra strategispill, men det er forskjellig fra Age of Empires. Alternativt kan du prøve Age of Empires Online, men dette har merkelig grafikk.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Wow takk for alle tips! Har forøvrig vært med i beta-testingen av AoE Online. Grafikken var morsom men det ble for tregt og kjedelig + at (så langt jeg gadd å spille det) ikke ha store hærer og slik som i AoEII.

Jeg synes egentlig det er mest gøy å samle resurser og mure seg inne, utvide og utvide områdene mine for så å kjøre nådestøt på fienden (singelplayer altså). På multiplayer har vi brukt samme taktikk mot x antall computers på hard/very hard. Dritgøy!

Skal sjekke ut forslagene når jeg kommer hjem fra jobb! Gleder meg også til SimCity!

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig det er mest gøy å samle resurser og mure seg inne, utvide og utvide områdene mine for så å kjøre nådestøt på fienden (singelplayer altså). På multiplayer har vi brukt samme taktikk mot x antall computers på hard/very hard. Dritgøy!

Prøv denne taktikken på forgotten empires moden, nevnt tidligere. Der kan population cap settes til 1000, da vil murene få kjørt seg, og very hard får plutselig en helt ny betydning.

Dessverre har botene en tendens til å forbruke alt som finnes av ressurser. Spesielt på Islands map er dette et problem, når botene hogger ned all skog på sin øy, bygger en flåte supperraskt, som stenger deg inne, men har ikke ressurser på øya til å bygge annet, og må derfor nøye seg med å sende regelmessige angrep med scout cavalry. Helt til de har fisket tomt havet (som jeg også har opplevd), og dere sitter innestengt på egen øy.

Løsningen vi tilslutt kom frem til, var å bygge 500 tradecarts hver, og sende dem mellom markedene. Deretter brukte vi gull til å kjøpe ressurser for å skaffe units. Dette ble rimelig dyrt etter en stund, men når flåten hans var slått tilbake, hadde han ikke mye å svare med.

Lenke til kommentar

Jeg trodde ingen spilte det spillet mer bortsett fra meg! Fantastisk spill og kanskje det beste i serien. Var det ikke i treeren at man kunne få hangarskip og alt mulig rart tull? Det ble for voldsomt. Da likte jeg bedre toeren der man ikke spant over for stort teknologisk gap.

Jeg pleide også å konsentrere meg om å bygge opp en forsvarsmur uten å gå til angrep nevneverdig. Ved et par anledninger backfired akkurat det. Jeg kunne spille et par timer og merke at det var da veldig stille fra den andre siden. Så sender jeg scouten rundt og finner ut at PCens spillere har stått stille siden starten og ikke engang bygget et town center. I mellomtiden hadde jeg bygd opp resurser nok til å holde en gedigen hær ved like over langt tid, mens alt jeg trengte å gjøre var å sende scouten rundt og ta livet av de tre landsbyboerne som stod stille. Da snakker man om bortkastet tid.

Jeg håpet egentlig at Microsoft ville lage disse spillene helt på nytt, med flere funksjoner og bygg og spunnet videre på disse, men med samme tidsperioder. Men en oppgradering av nåværende spill er jo bedre enn ingenting. Likevel, det ble liksom aldri det helt store å ha 10-15 forskjellige bygninger. Det skulle være litt mer slik at man kunne bygge en mindre monoton by.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...