Mogge_ Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Hallo. Jeg har en HTPC stående i stua og trenger en nas til å dele filer, video og slik. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Pris rundt 2k uten disk. Kommer til å kjøre HD opptak igjennom nasen Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 (endret) Pris rundt 2k uten disk For den prisen er utvalget noe begrenset, men du kan jo begynne med å lese HW's artikkel om synology-diskstation-ds212 Endret 6. mars 2013 av ToreBK Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 Har lest den nå. Men syns dere den er bra? Aldri vært borti NAS før, så trenger litt innspill Lenke til kommentar
glompe Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Har lest den nå. Men syns dere den er bra? Aldri vært borti NAS før, så trenger litt innspill Du er svært uspesifikk i hvilken bruk du tenker deg. "dele filer, video og slik" er ikke helt til å bli klok på. Den omtalte NASen er ikke den sprekeste i klassen. Legger du i mer penger får du raskere raskere prosessor og mer minne, med resultat raskere overføringsgastighet og mer effektiv kjøring av evt tilleggstjenester. Til å dele bilder, musikk og video over lokalnettverket til en HTPC vil denne NASen duge i massevis, og du vil kunne kjøre en del tilleggstjenester uten problem. Dersom du har behov for at flere enheter skal bruke boksen samtidig (feks du sitter med tv/htpc, en annen i familien sitter med pc og tar backup av store filer og en annen streamer video til en iPad) så bør du nok vurdere noe kraftigere. Synology er en stødig NAS-produsent og har etter min mening det lekreste og enkleste grensesnittet for å sette opp og administrere boksene sine. Ps. Jeg har aldri prøvd en ds212j, men har 4-brønns versjonen ds413j. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 Det jeg i hovedsak kommer til å bruke nas'n til er : * streame filer * kanksje backup * musikk * koble til en skriver slik at jeg får nettverksskriver om det lar seg gjøre. Dette er i skrivende stund det jeg har tenkt til. Men skal ikke se bort ifra at det blir flere pc'r som kommer til å bruke denne nas'n Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 7. april 2013 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg har en DS211j og en ReadyNAS Duo. DS211j er veldig grei, lett (relativt) å forstå med fint brukergrensesnitt. Men backup med den syns jeg er noe herk... Denne starter opp av seg selv etter strømbrudd ReadyNAS er veldig grei til backup, men brukergrensesnitt er ikke så bra som DS'en. Denne må du starte opp manuelt etter et strømbrudd Begge 2 har vært veldig stabil i drift. Vurderer selv å kjøpe meg en ny, en med 4 brønner, og jeg ser egentlig bare på Synologi og QNAP sine modeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå