Gå til innhold

Installere program laget for XP 32 bit på Win 7 32 bit maskin?

Anbefalte innlegg

Har ett lite dilemma.

Skaffet ny pc for bruk til en bestemt oppgave på jobb

Fra før av var jeg klar over at programmet ikke støttet 64 bit OS.

I dag er det jo vanskelig å skaffe maskiner på den lokale sjappa med 32 bit programvare, men dette så jo ikke jeg på som noe problem, da alltids skal klare å få inn 32 bit OS

Valget falt på en ASUS X55U pc, som duger i massevis til vårt bruk.

Denne ble levert med Win 8.

Bare for moro skyld tenkte jeg at jeg skulle prøve å installere programmet på maskinen, ved å kjøre kompatibilitets programmet, før jeg gjorde dette så nektet installasjonen å fortsette, og feilmeldingen lød at installasjonen ikke kunne kjøre under min konfigurasjon.

Men derimot kjørte jeg kompatibilitets programmet, slik at installasjonen ble kjørt under Win XP SP3, så startet installasjonen.

Installasjonen går fint, helt til at jeg må restarte maskinen, men når maskinen starter på nytt så nekter installasjonen å fortsette grunnet kompatibilitetsproblemer.

Etter mye om og men fikk jeg installert Win 7 32 bit på maskinen, men selv her så nekter installasjonen å kjøre. Så da tenker jeg jo at Win XP er neste skritt, men dette sliter jeg stort med å få installert, forsøker jeg å starte installasjonen fra Windows, så er start installasjons linken grået ut. Forsøker jeg å boote ifra Win XP platen, så får jeg bare opp blåskjerm med masse feilkoder.

Noen som har noen gode ideer til meg?

Programmet finnes ikke i nyere versjoner, og vi er helt avhengig av akkurat dette programmet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du velger å beholde Windows 7, så følger jo XP Mode med gratis på Pro og Ultimate versjonen. Da får du jo en virtuell XP installasjon som lar deg kjøre XP programmer i Windows 7.

Om ikke vil jo Virtualbox fungere både på Windows 8 og Windows 7, men da må du jo ha en XP lisens til den virtuelle pcen.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Ser ut som jeg fikk det til nå, var en instilling i BIOS som gjorde at XP installasjonen ikke fikk tilgang til C: disken, av en eller annen grunn

Så nå er Win XP Pro på full fart inn :)

så krysser fingrene for at det fungerer nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...