djgudleif Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Hei, jeg har lyst på pizza men har ikke komfyr atm. Har kokeplater og mikro. Tenkte å ta en stor stekepanne med lokk og ha pizzaen oppå en liten rist liggende i stekepanna, slik at det blir varme inni der uten at pizzaen berører bunnen av stekeplata og blir brent. Blir det varmt nok tro? :/ Endret 5. mars 2013 av coyotemannen Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Det blir ujevnt stekt og uten smør eller olje blir det svart under Du kan steke pizza i mikro. Ikke ideelt. Blir jo kokt. Men da blir den hvertfall gjennomvarm og ikke svidd. EDIT: Eventuelt kjøre den i mikroen til all ost er smeltet, deretter smøre pannen med litt olje og steke bunnen. Endret 5. mars 2013 av omnomnomnivore Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Er mikroen fleirfinksjonell? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Jeg ville latt vær. Tror ikke du får noe særlig godt resultat. http://www.klikk.no/mat/spise/article655145.ece Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Tja, på grunn av at ikke noe er i kontakt med overfalten til stekepanna, og dermed ikek blir så mye damp, så bør det i teorien ikke bli noe problem å få det varmt. Derimot så er det å kontrollere tempen ganske vanskelig da, for ikke å svi eller ødelegge panna etc. Mikrobølgeovn fungerer helt utmerket til å steke frossenpizza, men opprinnelig trenger man da en som faktisk har mulighet for dette. En vanlig micro har ikke dette, da du trenger en spesialfunksjon som består av en kombo av både metallplate pizzaen hviler på (som blir varmet opp av mikrobølgene) og gjerne også grill i toppen. Pizzaen blir da sprø og god. I motsetning til disse dritt-mikro'ene som bare sender mikrobølger, og dermed gjør om pizzaen til en våt deig. Spørsmålet er bare om hva slags materiale du kan bruke for en slik plate. Disse metallplatene ser ut som vanlige aluminiumsplater med teflonbelegg, så om du har noe slikt så kan dette absolutt funke (aka. billig aluminiumspanne med teflon). Men kan ikke garantere for selve mikroen, så du bør ta visse hensynsregler og følge godt med. For i motsetning til hva mange tror, så er ikke metall helt krise i en mikro, så lenge det ikke har skarpe kanter som er nærme hverandre. (les aluminiumsfolie som er krøllet sammen) MEN, man bør være påpasselig for det. Jeg tar IKKE noe ansvar for din eller mikroens sikkerhet. Endret 5. mars 2013 av Andrull Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Mikroen min har grillfunksjon, men funker det ikke å sette den rett i uten noe rist/metallplate da? Endret 5. mars 2013 av coyotemannen Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Forresten, jeg tror jeg kjøper pitabrød, ost, pepperoni og tomatshiet og griller hele driten i mikroen. Endret 5. mars 2013 av coyotemannen Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Og det er lettere enn å bare steke seg hamburgere, for eksempel, og spare pizzaen til en annen dag? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 Spare pizzaen til når? Kommer sikkert aldri til å kjøpe meg komfyr. Jeg er lat 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Mikroen min har grillfunksjon, men funker det ikke å sette den rett i uten noe rist/metallplate da? Funker? Ja. Blir det noe i nærheten av like godt som i ovn? Nei. Og hva slags pizza? Endret 5. mars 2013 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Det er å få kjøpt multifunksjonell omn i mikrobylgjeomn-formatet. Eg har ein sjølv i hybelen med både konveksjon, varmluft, grill, og kombinasjon av desse. Kosta sikkert flesk for huseigaren, men fungera for absolutt alt. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 5. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2013 (endret) Funker? Ja. Blir det noe i nærheten av like godt som i ovn? Nei. Og hva slags pizza? Det ble pitapizza. Men det smakte dritt. Hater mikrobølgeovnen, til nå har den utelukkende vært brukt til opptining. Det er å få kjøpt multifunksjonell omn i mikrobylgjeomn-formatet. Eg har ein sjølv i hybelen med både konveksjon, varmluft, grill, og kombinasjon av desse. Kosta sikkert flesk for huseigaren, men fungera for absolutt alt. Har tenkt å skaffe en sånn. Men den mikroen jeg har nå har visstnok "konveksjon", hva er det for noe? Endret 5. mars 2013 av coyotemannen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Du kan bestille ferdigstekt pizza, problem løst. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Do har vell ikke ett toastjern? du kan kutte opp pizzaen og steke den i biter? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Do har vell ikke ett toastjern? du kan kutte opp pizzaen og steke den i biter? Vet om folk som i militæret kjøpte sånne små italienske pizzaer, bretta dem i to og stekte dem i et slikt dobbelt toastjern (eller var det vaffeljern?). Det funka visstnok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå