Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har et Corsair Vengeance 1500 som jeg skulle teste. Og PCen jeg skulle koble det til har et Asus Xonar Essence STX lydkort installert.

 

Men jeg oppdaget et problem da jeg hadde gjort dette. Fordi jeg fikk bare inn systemlydene fra Windows på headsettet, og når jeg skulle prøve å spille av en sang fra Spotify spilte den av sangen som vanlig fra høyttalerne jeg har koblet til lydkortet.

 

Er det noen som tror de kan hjelpe meg? Finnes det en løsning på problemet? Og er det bare noen lydinnstillinger jeg oversett, som må endres på for å løse det hele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg kan hjelpe deg. Og trøsten er at det finnes en løsning på problemet ditt. Du har et Xonar STX lydkort installert og du forsøker å bruke et Corsair 1500 headsett i tillegg. Dette headsettet har sitt eget USB-lydkort. I praksis får du da to forskjellige lydkort koblet til din PC, dette blir det problemer av. Løsningen er at du enten kobler et vanlig headsett til Xonar-kortet og velger om det skal gi lyd til headsett eller høyttaler i styringsprogrammet for kortet. Eller at du tar ut Xonar-kortet og installerer Corsair-headsettet med sitt eget USB-lydkort. Å ha to lydkort koblet til samtidig er mulig, men det skaper flere problemer enn det løser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...